JIT-hacket för dream och magic

Diskussion i 'Magic' startad av ivarson, 25 feb 2010.

1. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=637419
    fungerar fint på våra magics med..

för er som inte vet vad JIT e så står det för JustInTime (compilation)?..
    vanligtvis så innehåller androidpaket filer i bytecode-format precis som vanliga JRE'n o dotnet (fast då kallas det för MSIL) på skrivbordsmaskiner..
    när den virtuella motorn i telefonen (dalvik) kör programmen måste den då översätta bytecoden till maskinkod innan den kör programmet.
    Det har varit lite snack om detta koncept.. var något externt företag som sagt att de boostat upp prestandan med 200% och då trodde mkt att det var med hjälp av JIT-enablad vm.

Detta JIT-hack fungerar på er som kör cyanogen-rommar eller superd-rommar (android 1.6).
    då det innehåller Eclair-ramverk som cyanogen har portat över.
    Fungerar dock inte på OpenEclair i skrivandets stund.

Aktiverar du JIT kan vissa saker ta längre tid initialt vilket också är anledningen till att google själva inte kör med jit eftersom många drar ner appar från Market, testar lite och märker att det går trögt och då avinstallerar. på länken jag skrev finns en zipfil med ett par väldigt simpla shellscript och dalvik-bibltiotek.. handlar bara om utbyte av en so-fil.

Jag märker dock ingen större skillnad men om man kör "Linpack" från Market så märks det att flyttalsberäkningar går lite fortare när JIT e aktiverat.
    Detta lär säkert ROM-makarna baka in framöver men vill man vara på frontlinjen så:-)
    En del rapporterar om FC's och trasiga widgets men jag har inte upplevt ett skit som strular. när du bootat om kan du kolla med Logcat om systemloggen spottar ut JIT-rader
    I urge u to try