Joggare med SGS

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Dabbi2000, 20 apr 2011.

1. Dabbi2000

Dabbi2000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Frågade på tillbehör-tråden men fick ej svar, provar med ny tråd.

Har ni hittat armband ni är nöjda med? Som är vattentät och tillåter att man sysslar med sidoknapparna med fodralen på?

Bra hörlurar som inte susar när det blåser? Några som har mikrofon på sladden så att man kan även voice-styra telefonen eller även prata i den vid joggningen?

Väldigt tacksam för svar!

2. Samsa2000

Samsa2000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har köpt denna: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004APXAL2/?tag=swedroid-21

Tycker att den funkar fint. Har inte haft den ute i regn men den ser ut att klara det. Man kan trycka på knapparna med fodralet på. Det enda negativa så här långt (har bara haft den en vecka) är att det är lite fibbligt att få ner telefonen i fodralet.

3. Dabbi2000

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vore jättebra att veta om den går i regnet eller inte eftersom man ju bara får en chans! Har läst i reviews på Amazon du länkade fanns inget där... har du hittat någonstans där det står att det skall gå?

4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    jag vet att det är ot men; köp en löparklocka om du ska löpträna seriöst...

Annars kan man linda in telefon i gladpack innan man stoppar den i fodralet... garanterat vattentätt...

Djinn och wuqqs gillar detta.
  5. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det står ju "iGadgitz Black Water Resistant Neoprene Sports Gym Jogging Armband for Samsung Galaxy S i9000 Android Smartphone Mobile Phone" i rubriken..

6. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag köpte en liknande ficka på stadium, av märket SOC. Tror det är deras eget märke. Fungerar kanon, jag prövade den idag.

Plus att man får med en litenliten vattenflaska, samt att det finns en liten ficka för nycklar.

Tror dock inte att den är vattentät-.

7. Dabbi2000

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu beställt en iGadgitz från Amazon, återkommer med vattentätheten... har inga stora hopp om att annonsen är som den säger!

8. Dabbi2000

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ville bara säga att iGadgtiz är VÄRDELÖS i regn, den är inte mer skydd än så att man hinner springa under skydd sen blir det håller inte fukten så att det blir vått inuti skalet. Säg gärna till om ni hittat bättre alternativ.

9. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag använder mig inte av något fodral när jag tränar med mobilen pga att jag mestadels gymmar och kan då bara lägga mobilen nånstans i närheten. Men i hörlursväg så har jag en riktigt skön kombination av ett par Sennheiser PMX680 och SE MW600. Toppenkombination :D
    När jag är ute och springer så lämnar jag mobilen hemma och kör endast med hörlurskombon eftersom det även finns radio på MW600. Via MW600 kan du även svara när det ringer och köra röststyrning om du vill (jag använder dock ej detta så vet inte hur bra/dåligt det fungerar).

Sennheiser: Sennheiser PMX680 Sports - Hrlur - Hitta lgsta pris, omdmen och information
    MW600: Sony Ericsson MW600 - Bluetooth-headset - Hitta lgsta pris, omdmen och information

10. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    vad röststyr du och vilken mjukvara använder du för det? Jag tycker ingenting funkar särskilt bra? Gör jag fel?

11. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Vad är det man kan göra med en riktig löparklocka som man inte kan göra med t.ex. cardioTrainer eller RecordBeater?

Jag misstänker att jag kan räkna upp en hel del som man INTE kan göra däremot, fast jag har aldrig ens tagit i en löparklocka så jag vet inte.

- musik
    - röstuppläsning av hastighet, sträcka, kaloriförbrukning (som tonar ner musiken)
    - karta som syns på annan plats än i den där onlinetjänsten efter dockning
    - träningsdagbok i fickan

osv