Jorrs Invites

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av shastar, 25 okt 2012.

1. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Någon som är intresserade av Joors...? Jag har fått så många invites, så jag kan dela med mig lite...

Lägg intresse i min PM box med mail adress, så skickar jag en joors invite till er..

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Jag har också inviter till joors pm mig er epost

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Skickat till dig. Så du kan redigera bort din epost

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Galax gillar detta.
  4. shastar

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Min PM box ska fungera nu......

5. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har också 20 invites med reducerat pris men jag är samtidigt ärlig och berättar att jag efter ett 3 inbjudningar får ett par hörlurar och efter 10 inbjudningar en iPad alt. Samsung Galaxy Tab 2

Joors är en riktigt bra tjänst men jag är lite anti till allt fiskande vid dessa kampanjer, det hör inte hemma på Swedroid

greyhound gillar detta.
  6. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jaha, man får alltså saker ju fler man bjuder in?

Så nu att det fanns ju flera trådar om detta vilket gör att det känns som spam och jag är inte längre intresserad.

JohanH gillar detta.
  7. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Precis...

8. shastar

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Sluta med ditt skit snack. Läs på hur joors fungerar innan du uttalar dig. Ser att du spammat över på fler trådar där det handlar om joors. Skulle vilja se dig skriva om vad som verkligen är dåligt med joors. Tycker du att gratis bredband är dåligt? Tycker du det är dåligt att de som inte betalar för gratis bredband med 10mbit har chansen att få exklusiva erbjudanden om de lyckas värva fler? (som inte är något tvång)

Tänk på att detta gratis bredband är begränsat, och finansieras genom reklam, precis som google gör. Du som surfare påverkas minimalt. Allså alla kan inte få det, får då skulle inte det fungera. Utan just inbjudningar till ett begränsat antal personer delas ut invites för att nyttja bredbandet...

Jag är nöjd med det, och jag har haft det snart ett år, och inte betalat ett skit mer än sim kortet jag köpte i början...

9. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Vad är Jorrs?

10. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

joors är ett "gratis" mobilt bredband som man antingen kan ha i ett usb modem eller i sin ipad/android platta. Man får 2GB data fritt i månaden mot att man får titta på reklam ibland dem går via telias nät.

http://www.joors.com/

Om du skickar din epost i pm så kan du få en inbjudan om att få köpa simkort simkort/usb modem till reducerat pris.

Dem som bjuder in dig har en chans att vinna en platta.

11. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Aha! Synd att jag inte har någon surfplatta/laptop bara, annars hade det kunnat vara intressant!

12. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vem är det som snackar skit egentligen!?
    Jag har haft Joors i över ett år och är är bara positiv till det. Jag skrev att det är en riktigt bra tjänst.
    Hur du har lyckats komma fram till något annat är helt obegripligt, det är rent av en bedrift. Eller råkade du bara citera fel inlägg?

Det jag är trött på är när folk spammar om X på ett forum som handlar om Y bara för att de vill ha en pryl.

Men skicka bara ett PM till mig med din mail om du vill ha en invite ;)

13. shastar

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det är lungt, vill inte starta bråk om det. Men vi tycker olika om joors tydligen..

Jag har redan fått ihop mina invites för att få en surfplatta, och det gör inte mig att jag har fel på något sätt och stämplar mig som en loser, Jag delar fortfarande ut min sista invites till de som vill ha och få chansen att få gratis mobilt bredband samt erbjudanden som jag fått....

14. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nej bråk är aldrig kul..

Kanske är onödigt att påpeka igen men jag tycker fortfarande att Joors är en grymt bra tjänst :)

Gött för dig! Jag har en bra bit kvar till min platta. Så om någon vill ha en invite är det bara att skicka ett pm ;)

15. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Låter lite som pyramidspel i mina öron.

16. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ett pyramidspel innebär att du ska göra något för att få något tillbaka, så långt har du rätt.

Det här är däremot inte konstigare än referrals i största allmänhet. Den som bjuder in nya måste ju uppmuntras att göra detta - i det här fallet genom att få ett par hörlurar efter 3 lyckade inbjudningar och en surfplatta efter 10 lyckade inbjudningar.

Den som får en invite får därmed möjligheten att köpa simkort eller simkort+modem till ett starkt rabatterat pris. (Att ens hitta ett 3g-modem till samma pris som sim+modem är inte lätt - att få gratis mobilt bredband på köpet kan omöjligt skada)

Med det sagt - ja - det är klart som fan Joors har en affärsidé. De får ju mer reklamintäkter ju fler som använder deras tjänst. Dock ser jag inte problemet med det...

För min egen del är tjänsten alldeles utmärkt, eftersom jag reser en del men inte tillräckligt mycket/regelbundet för att motivera ett vanligt abonnemang.
    Jag tänkte utnyttja mina invites till att dels ordna mobilt bredband till nära och kära, vem vet, ge bort som julklapp är ju inte fel... Tveksamt om jag kommer nå upp till 10 och få en surfplatta för det, men men...

Det tråkiga är bara att folk automatiskt sparkar bakut när det handlar om invites, istället för att först se vad erbjudandet egentligen ger och till vilket pris. (För egen del. Att den som skickar en inbjudan får något i gengäld är väl skitsamma för mig bara jag får en bra deal, eller...?)

17. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Konsten att fatta sig kort i försvar av en ack så ädel sak...

18. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Men själv tillför du inget till någon av sidorna i diskussionen, utan levererar en tuff oneliner som visar att du är bäst av alla...?

Har du aldrig sålt jultidningar? Hur känns det?