Juicedefender och streaming apps

Diskussion i 'Applikationer' startad av bobboviking, 14 dec 2011.

1. bobboviking

bobboviking Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej hopp,

Tänkte höra om det är någon mer som använder sig av JuiceDefender och som också har problem med streaming apps som Spotify, SR radio, Pandora osv?

Det finns ju en inställning som ska aktivera data-uppkopplingen om man har en app igång. Dock lyckas aldrig mitt JD fatta att jag har exempelvis Spotify igång. Någon mer som upplever samma sak?

Sen finns ju även trafik-övervakning men då blir det ju strul om låten hinner buffra klart (JD stänger då av data eftersom inget längre tankas hem). Max tid som kan övervakas är ju 2 min vilket innebär att om man lyssnar på en 5 minuters låt så kommer buffringen med största sannolik vara klar långt innan låten är klar.

Hur som helst så skulle jag vara tacksam för tips för hur man kan få det att funka med aktiva apps och JD.
    Är såklart intresserad om ni har tips på liknande appar med samma funktioner. Har testat Green Battery men upplevde att det blev samma strul med den.

Funktioner som jag isf eftersträvar är att låta mobilen handera data (stänga av det när skärmen släcks och sedan koppla upp med jämna mellanrum (typ var 15e eller 30e minut). Sen lyssnar jag rätt mycket på SR och Spotify så det vore nice om man slapp avaktiver appen såfort man ska lyssna. Sen gillar jag grejen med att telefonen stänger av data på natten för att spara batteri.

Jag förstår att allt detta går att göra manuellt men bekväm som jag är så vore det skönt att låta en app sköta allt :)

Har även wifi hemma så om appen även kan känna av det och switcha till hemmanätverket istället för mobila nätverket så vore det också trevligt (har läst att wifi drar mindre batteri jämfört med mobilt nätverk). Dock är inte detta jätteviktigt eftersom jag har feeeta datapaketet från 3 :)

Tack på förhand för alla tips!

Med vänliga hälsningar,
    Andreas

2. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Vad är skillnaden på JuiceDefender och 2x battery? Bara att den förstnämda har firewall typ?

Jag körde 2x battery på min Nexus One, och den avbröt spotify för mig även fast jag kör i offline-läget :/

Sparar man verkligen batteri på detta? Jag läste nån gång att om man blockar datatransfer så kan de dra mer eftersom telefonen ligger och försöker synca hela tiden. Är detta skitsnack?

Last edited: 14 dec 2011
  3. sebbe1891

sebbe1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag bytte från juicedefender till 2xbattery för ett tag sedan. Juicedefender gjorde ingen direkt skillnad på batteritiden för mig (kan ha varit för att jag inte gjorde några vidare inställningar utan bara körde). 2xbattery har förlängt min batteritid sjukt mycket...den stänger av mobildata då skärmen är av och sätter på det i intervall om 30 minuter, om jag inte minns fel, för att synca om jag inte "tänt" skärmen manuellt. För mig tar det inte mer iaf utan jag har fått en avsevärt bättre batteritid, sjukt nöjd.

Jag har inga problem med att den avslutar spotify eller liknande för mig, varken på offline playlist eller online.