JuiceDefender

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by Silvercliff, May 9, 2011.

1. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som att vi är väldigt många som kör JuiceDefender på våra O2X:er.
    Själv kör jag JD sedan någon vecka, och har betalat för Plus-versionen.

Kanske bra att ha en tråd om JuiceDefender i vår forumsdel!

Market: https://market.android.com/details?id=com.latedroid.juicedefender&feature=search_result

Som bäst har jag haft telefonen igång (och använt den) i 48 timmar, vilket inte är fy skam!

Har några frågor:
    1. JuiceDefender ligger dubbelt i min application drawer - ska det vara så bara för att jag köpt Plus? Verkar som att både gratisversionen och betalversionen ligger där. Provade t.o.m att avinstallera båda och bara ladda hem betalversionen. Jag kan ju dölja den enda mha LauncherPro, men undrar om jag är ensam om detta problem.
    2. Ett större problem är att mail-synkning inte alls verkar fungera för mig, och då är mina 48 timmar inte längre så mycket att skryta med - i praktiken har jag ju nu en dumb-phone så länge den ligger med skärmen släckt. Kör den inbyggda mail-appen med Exchange 2007 & IMAP. Rootad telefon, original-ROM.

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade också två ikoner först, men sen avinstallerade jag båda och om installerade dem igen, började med Plus-versionen och nu har jag bara en. För mig fungerar epost synken finfint, men jag har Enhanced Email isf den inbyggda mailappen...

Sent from my O2X using Tapatalk

3. optimusroid

optimusroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur använder man bäst detta program? Med presets (balanced, aggressive etc) eller egna inställningar? Använder själv Balanced, men försår inte vad den gör. Kom till jobbet precis, men den kopplar inte automatiskt till Wifi utan består avstängd. Måste jag manuellt ansluta till Wifi? Isf, vad är poängen med programmet?

4. tangeN

tangeN Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja ge gärna lite tips ni som använder den idag och som upplever att denna app är skitbra. Jag har köpt JD men den stannar just nu på autentiserar köp. Men så fort det blir klart så ska jag testa detta.

5. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du har plus versionen kommer den känna av var du är och sätta på och ansluta automatiskt men den måste först lära sig var nätverken finns. Om du inte har aktiverat den funktionen eller har gratisversionen så ska wifi gå igång när du startar skärmen och varje kvart beroende på hur den är konfigurerad.

6. opazo

opazo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad lite detta ny då med en lock screen?

pillade lite och sen när jag ska låsa upp så kommer det fram en ruta:

Screen is locked
    Tap to unlock

Extremt störande :)

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

7. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Japp.

Bästa appen på min mobil - ever.

8. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gjorde ungefär som du, avinstallerade båda, och installerade sedan Plus-versionen. Fick ändå dubbla ikoner i launchern, dock försvann den ena efter en omstart av telefonen, så nu är jag nöjd. :P

Skulle ändå vilja få lite tips på bra inställningar, det verkar ju vara många som kör JD!

9. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man kör med Launcher pro så läggs det till en icon för Juice Defender och en för Juice Defender Plus. När man sedan startar aooen för första gången så läggs de ihop till en men det märks inte i app drawern förren man startar om LP.

10. opazo

opazo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur får man den att synca korrekt? Ställt den på 15 minuters intervall. Dock så vill inte facebook uppdatera sig. Måste göra det manuellt. Det gäller alla appar. Varför beter sig inte min telefon som en smartphone?

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

11. Pryltokig

MINA ENHETER

Jag kör customize och har allt på enable förutom den sista posten, apps.

12. optimusroid

MINA ENHETER

Kräver JD eller JD Plus root?? I min activity log fick jag nyss massa error-meddelanden. Bland annat: "The app package might be damaged. Please uninstall JD, reboot, then reinstall it". Nu två timmar senare står det "The device is not rooted" följt av "Found interface". Förvirrande!!

13. Crapitano

Crapitano Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick problem med JD plus efter att jag kört igång customize med allt på enable förutom "app"-funktionen. Fick mata in PIN 4 ggr bara på förmiddagen, så jag avinstallerade JD.

Någon som upplevt något liknande eller har någon idé om vad problemet kan vara?

/Crap

14. Drewmor

Drewmor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är övertygad om att frysningarna och omstarterna som vissa har erfarenhet av är mjukvarurelaterade. Nu har jag återställt och luren flyter fett bra, förutom när jag körde JD! Kanske är det inte relaterat men tänkte höra med er??

15. Pryltokig

MINA ENHETER

Ja, när jag väcker telefonen och JD sätter igång datatrafiken alt. WIFI, då laggar den lite, men efter någon sekund så flyter det fint.

16. optimusroid

MINA ENHETER

Ni som tycker att erat batteri räcker längre med JD: vilka inställningar i JD kör ni med?

17. Pryltokig

MINA ENHETER

Customize och enable på allt förutom apps.

18. optimusroid

MINA ENHETER

Har också testat de inställningarna. Men vete f-n om det blev så mycket bättre...

19. hobs0n

hobs0n Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

min egna erfarenhet av JD utan vidare mkt testning. Jag har den på default, dvs balanced. Visst är batteritiden bättre men felletånen laggar bra mkt mer åsså. Det kan säkert bero på andra saker åsså men det känns som felletånen vart instabilare och slöare med JD

20. Flack

Flack Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Känns fel att behöva göra såhär men jag hade stora problem med batteritiden. Installerade JD och det blev grym skillnad. Fick då problem med att telefonen blev seg när man låste upp den, installerade launcher Pro i morse och vips så blev den snabb igen.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk