Fråga: Jurassic world Alive.

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av rickards, 12 jun 2018.

  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Hello! Nån som spelar Jurassic world alive och kan hjälpa mig tro? Skapade ett konto på min Moto med sonens Gmail, men begriper inte om det ens är möjligt att logga in med det kontot på hans iPad eller iPhone? När man startar spelet på iOS är det enda alternativet som dyker upp logga in med Facebook,eller som guest. Eller så loggar det in automatiskt med iOS gameplay om man har det aktiverat. Men nog måste det ändå gå att logga in med gmaikontot som han nu har börjat spela på även på iOS? Ska det läggas till nån annanstans, eller hur funkar det på egentligen?
     
  2. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Sitter på samma problem. Grabbens konto startat på min S8 med hans gmail men i hans iphone finns inte gmail att välja som inloggningssätt.
     
  3. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt mailat utvecklarna och frågat,men inte fått svar. Verkar inte bättre än att alternativet inte finns.
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Fick mailsvar nu, och som jag anade så finns inte alternativet att logga in med gmail på ios. Tipset de kom med var att länka till ett Facebook-konto, och på så sätt spela på med samma konto på iOS och Android. Riktigt skitlösning, om man som oss (och troligen rätt många andra ) startat ett konto åt barnen.

    Jaja, men grabben verkade ändå fortsatt gilla Pokémon bättre :)