Just köpt en Hero, nybörjar? frågor.

Diskussion i 'Hero' startad av Abilify, 23 jan 2010.

1. Abilify

Abilify Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte mig en Hero idag, och är supernöjd hittils! :D

Jag har änsålänge bara 3frågor.

Och det är: Ska man uppdatera någonting, typ programvara eller så? Eller försvinner allt som jag redan ändrat och lagt in då?

När man får MMS, hur sparar man bilden man fått? Hittar ingen sån funktion.

Och den sista: Vart kollar man vad som finns lagrat på simkortet? Typ sparade sms och sånt. För den har klagat på att simkortet är fullt.

/Nybörjaren.

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 642
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    vad gäller bilden, så lär dig en sak. Det är alltid bra att göra ett långt tryck på skärmen, då kommer det ofta upp en ny meny. Gäller väldigt många olika funktioner :)

3. Abilify

Abilify Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej! :) Tack.

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

1) Har du inte ROM-version 2.73.405.5 bör du ladda ner den från HTCs hemsida: http://www.htc.com/europe/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671. (Build number hittar du under Settings > About phone.)

Ändringar gjorda i telefonen kommer i och med ROM-uppgraderingen kommer att nollställas, så har du hunnit installera ett flertal apps kan det vara bra en idé att göra en backup på dessa med ASTRO, exempelvis.

2) SMS lagrade på SIM-kortet kommer du åt via Messages > Menu > Settings > Manage SIM card messages.

Kontakterna du har lagrade på SIM-kortet bör du för enkelhets skull exportera till ditt Google-konto, så att du på så vis enkelt kan redigera dessa via Gmail eller http://www.google.com/contacts/. Finns ett flertal trådar om ämnet. Seek and you shall find! ;)

5. Abilify

Abilify Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack tack! :)