ROM: Just rootat - vilken rom passar mig?

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by hiro, Jun 10, 2012.

1. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Hej, finns så många och jag orkar inte testa alla. Här är en lista på saker jag vill ha i romen. Just nu har jag kört in omega men jag tycker det är för mycket skit-program med, dessutom har jag google+ messenger istället för Talk. Vilken skulle ni rekommendera för mig? Jag tycker följande egenskaper är viktiga:

1. Allt ska funka. Kameran ska funka både för stillbilder och video. Jag gissar att en mod av stocken passar mig.

2. Så lite skit som möjligt, bort med allt kies och music hub och allt vad det heter.

3. Google apparna får gänra vara kvar. Jag vill gärna ha google talk med voice.

4. Visst vore det trevligt med speed men det är inte allt för viktigt.

Någon som vet någon ROM som passar dessa behov?

Tack

2. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Cm9 är väldigt clean utan massa skit, den är snabb och har bra kamera-app som funkar både med filmer, timelapse och stillbilder;) Den har även talk med voice som fungerar utmärkt, dock ligger google apparna i en separat fil att flasha ;)

hiro likes this.
  3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

hiro likes this.
  4. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    felixdroid, ska ta en titt på cyonogen igen. Minns bara att jag tittade på den precis när den kom ut och att de hade problem med drivrutiner.

Facit, nu börjar det likna någonting. Det där ser ut att vara precis vad jag letar efter. Ska ta mig en djupare titt senare.

Tack båda två!

5. Inso

Inso Youth Droid Medlem

MINA ENHETER