JVP vs JVQ vs JVR, Erfarenheter?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av hackeron, 2 aug 2011.

1. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vad är era erfarenheter?

Mina är att JVP var stabil och hyggligt snabb.

Jvq var lite snabbare men den presenterade lite buggar. Dessa buggar kan iofs ha dykt upp när folk deodex'ade den (browsern tex) och även nä'r man flashade in custom roms så blev man av med imei ibland, sånna saker.

Jvr har jag inte testat än så jag vet inte. Men det verkar som att den är väldigt smooth, dock något skumt med CSC som verkar oklart. Flera rom chefs som inte släpper releases på denna tex ramad.

Vad jag vet så funkar inte auto-brightness på några av dessa?
    Vissa har FC på phone.apk.

Jag är i ett litet dilema vilken av dom jag ska flasha nämligen. ( Nej jag ska inte byta till cm7/miui än, men kanske snart)

Vad tycker ni ? Jag börjar bli trött på alla dessa leaks. Hoppas verkligen samsung kan släppa en officiell release snart. Man kan ju iofs inte ha så stora krav på leaks. Men lite otålig blir man ju :)

2. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag har bara provat JVP av dessa, just för att JVQ hade problem och JVR - nej jag kör ju miui nu.
    JVP fungerade helt utan problem för mig, snabbare än 2.3.3 och bättre batteritid med.

3. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

GingerReal verkar ha löst detta med auto brightness,iallafall om man läser i deras forum.

Auto-Brigtness-fix-JVP-JVQ.zip Works also on JVR!!! This file is from Redmaner all credits goes to him! It solves Problems with Auto-Brightness on Custom Kernels like Speedmod! Worked for me!

hackeron gillar detta.