Ka-Glom Ett traditionellt pusselspel med en twist

Diskussion i 'Spel' startad av Brain, 21 nov 2010.

1. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ka-Glom är det roliga pusselspelet med det hemska namnet. För alla som någon gång ägt en SE telefon påmminer det mest om QuadraPop och dess likar, men det tillför något extra då det finns två typer av block. Förutom vanliga block finns också "Gloms", som utgör en viktigt del av spelet. När fyra gloms av samma färg är sammanlänkade så exploderar de, något som inte gäller för blocks. Men om ett eller flera block av samma färg är sammanlänkade med gloms av samma färg som exploderar, så exploderar de också. Gloms och blocks kommer två i taget precis som i QuadraPop, och man får bonuspoäng för combos. Spelet har två lägen (Classic och Time Attack), och är gratis att ladda ner från Market.

Personligen tycker jag att det är ett riktigt roligt pusselspel, med ett nytänk i ett traditionellt spelupplägg. Grafiken är behagligt pastellfärgad, utan att kännas barnslig, och spelet flyter fint även på lite mindre avancerade mobiler (Min Spica).

Screenshots:
    [​IMG][​IMG]QR[​IMG]

Via: Droidgamers

2. fjallmamman

fjallmamman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hittas inte i Market, kan inte installera från AppBrain - startar installation, men sedan händer inget.

3. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Konstigt. Vet inte om det stöder X10 Minis skärmstorlek, men då borde det väl inte synas alls?

4. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon: