Känns som inget är kompatibelt!

Diskussion i 'Samsung' startad av TheEdge, 14 okt 2011.

1. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej är det bara jag som är less på denna text?

Den här appen är kompatibel med några av dina enheter.

Tele2 ZTE Blade

Telia Samsung GT-P7500
    Det här objektet är inte kompatibelt med enheten.

Tele2 HTC Desire HD

Tele2 ZTE Light

Vet att det inte är själva tabletens fel utan troligare så att appen inte är kompatibel med med 3.1....men bara så less att på allt funkar till mina gamla enheter men inte på den nya! Det är ju inte så att den släpptes i förrgår!!

Hur upplever ni andra detta?

I detta fallet var det denna app som jag ville testa efter jag läst om den här på swedroid:

https://market.android.com/details?id=com.speaktoit.assistant&feature=search_result

mvh

Edge

2. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Detta kanske kunde uppfattas som att jag är missnöjd med min platta....så är INTE fallet!

Vill bara att app makarna skall komma ifatt!

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Mmm, kan förstå dig. Jag tycker det suger hårt att utvecklarna inte hunnit med att skriva om sina apps för att fungera bra. Som jag förstått det så beror det i huvudsak på att utvecklarna inte följt de riktlinjer som finns för utveckling vilket har medfört att vissa layouter/funktioner helt enkelt inte fungerar som de bör och därför måste de uppdatera när det släpps nya API'er.

Några exempel på det är att man angivit storlekar och marginaler på layoutelement och text på ett felaktigt sätt som gör att renderingen av layouten blir kass.

Samtidigt så kan jag förstå att en utvecklare väljer att "gömma" sin app från icke-kompatibla enheter där den inte fungerar bra (även om den borde det!). Skulle en utvecklare släppa sin app till alla enheter och samtidigt skriva i beskrivningen att den inte funkar så bra på vissa enheter så skulle den ändå sågas total av människor med dessa enheter när de ger feedback i market. Det drar ju ner betyget på appen trots att folk blivit varnade.

Det finns trick och appar som gör att man "spoofar" sin enhetstyp vilket då leder till att man kan ladda ner alla appar. Sök lite på XDA så hittar du säkert massor.

Bara för att få avsluta med lite allmänt gnäll som säkert är off-topic så vill jag klaga på att vissa appar endast körs i porträttläge. SJ's nya app och SMHI's är exempel på detta. Jag hatar att använda min platta i porträttläge men av någon idiotisk anledning tycker utvecklarna av dessa appar att jag inte ska få göra det. Att tillåta det kräver 1 rad kod så varför det inte görs förstår jag inte. Den typen av appar hade säkert mått bättre av att inte stödja plattor eftersom det säkerligen drar ner deras betyg.

Last edited: 14 okt 2011