Känslig W-LAN antenn, segt tangentbord

Diskussion i 'Desire HD' startad av jungbark, 30 dec 2010.

1. jungbark

jungbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena alla!
    Är fruktansvärt nöjd med min Desire HD till att börja med :P men visst har den sinna begränsningar.

Har dock en liten undring över w-lan antennen. Om jag håller om telen med hela handen så går den från att ha full w-lan teckning till att tappa anslutningen helt. Gör era likadant?

Och till sist en undring om ni också upplever lagg vid snabb skrivning på tangentborden (särskilt det horisontella)?

Jag har installerat den senaste uppdatering från HTC och har inte rootat den. För övrigt tycker jag batteriet håller utmärkt och att den är ruskigt snabb.

2. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Segt tangentbord?....behöver knappt nudda tangenterna för dom ska börja reagera haha, skitsnack eller så vill du nog skriva lika snabbt som en nedfallande matrix-text.

3. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Fast har man problem med hög cpu belastning kan det yttra sig som att tangentbordet är segt, var så jag märkte mitt problem först.

Första tipset:
    Inställningar -> hantera program -> utvecklaralterantiv -> usb-debugging - aktivera det alternativet.

Återkom om det inte funkar :P

4. jungbark

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset. Det är ju bara segt om man skriver väldigt fort och faktiskt inte alltid, så det är nog som du säger att det endast är då CPU är väldigt stressad. Jag testar!
    Men vad gör det kommandot egentligen?

5. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det med wlan antennen är att du kortsluter den typ.
    som även är känt på iphone 4 lite jobbigt -.-

6. drewN

drewN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    451
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Telefon 3:
    LG G4
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Används enbart för utveckling
    Varför ska man göra detta ? :)

7. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

För det fans en bugg som hjälptes avv detta men efetr senaste uppdateringen sägs det att usb debugging inte gör någon skillnad.

8. alfr3d

alfr3d Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vet inte, men det verkar som jag har haft tur med min mobil. Jag har inte upplevt några större buggar alls på min, den bara flyter på vad jag än gör. Men en tanke slog mig, kanske har det att göra med att jag fick min telefon lite senare. Beställde den från tre så kanske fick nån annan batch eller nått som råkar vara mer stabil eller liknande.

Testade precis tangentbordet och skriva riktigt snabbt, inga problem där alls. Dock har jag märkt att både WiFi och 3G tappar styrka när man håller om telefonen. Så jag brukar hålla den så att överdelen inte är täckt, funkar för mig i alla fall.

9. jungbark

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har egentligen inte heller upplevt några byggare förutom kompassen (kan bero på störning) och wlanteckningen.
    Tror ni att ett siliconskal kan försämra teckningen nämnvärt. Såg också att det fanns en funktion för att få bättre teckning på sitt wlan, stöd dock att den skulle dra mer batteri då. Superbra telefon annars!