Fråga: Kalender app som hanterar både Google Calendar och Exchangekonto?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Ingo, 28 aug 2011.

1. Ingo

Ingo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Väntar på en SGSII som jobblur och har tidigare haft en X10 mini där jag inte lyckats lösa följande.

Jag och frugan har en gemensam Google kalender som gör livet klart mer drägligt. Jag skulle vilja hitta en app som klarar av att hantera denna och min Exchange-kalender samtidigt. Finns det? Sökt och inte funnit kan jag väl säga med en gång.

Och ja, jag känner till Google Calendar Sync men det sättet att lösa problemet på har flera brister. För det första grymtar IT-avdelningen, för det andra få hustrun onödigt mycket info i sin kalender om man kör tvåvägssynk, alternativt måste jag använda telefonens Exchange kalender. I fallet X10 mini så är den rätt dålig.

Fråga 1. Är SGSII:ans kalender kapabel att klara av det jag efterfrågar? Går det ens att göra och i så fall är den lika bra som de bästa apparna som hanterar Googles kalender? Ex vis Jorte, Calendar pad osv.

Fråga 2. Om svaren är nej på ovanstående, finns det något annat på marknaden som fixar det hela?

2. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är väl inget problem att köra Exchange och Google-kalendrar samtidigt? Android stödjer ju både och.

3. Ingo

Ingo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja men i samma app så att man ser båda på samma ställe alltså. I övrigt, inga problem, håller med!

4. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du behöver väl i princip ingen speciell app. Alla Androidlurar som jag testat stöder multipla kalendrar (exchange+google kalender) out of the box. Eller har jag missförstått frågan?

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Standard android kalendern stöder både google och exchange kalendrar på samma gång. Så samsungs borde ju göra det också.

6. Tanten

Tanten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jodå, nog funkar det!
    Jag har både min privata google-kalender och jobbets Exchange i samma kalender (standard SGSII). Inga problem för mig.

Ingo gillar detta.
  7. Ingo

Ingo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad bra att det är en egenhet på X10 mini då! Tackar för svaren!

8. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Om jag försår det rätt så är problemet att info från jobbkalendern läcker till privata google-kalendern vid synk, och det är inte vad som önskas eftersom google-kalendern delas med frun?
    Jag har haft precis motsatta problemet. Jag synkar med Lotus Notes och en del saker jag haft i google-kalendern, som t.ex dagens väder, läcker in i Notes-kalendern vid synkning.
    Det här är nog inte helt lätt, och jag misstänker att det enda man kan göra om man vill vara säker är att endast köra enkelriktad synkning, även om det innebär ett visst omak om man vill göra bokningar i google-kalendern.

9. Ingo

Ingo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt rätt uppfattat daltemyr. Det ska bli mycket intressant att se om det verkligen lirar.

Har inga problem med att boka i "rätt" kalender bara jag kan få översikten på något ställe. Det är ett evigt bläddrande i telefonen just nu för att få till det.

10. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Personligen så kör jag Android Agenda Widget och den fungerar med båda två. Jag är väldigt nöjd med den.

11. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tror inte du kommer till rätta med problemet oavsett vilken app du använder. Det är antagligen X10ans sync som jäklas...

12. rewdboy

rewdboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Google calendar sync

hm...
    jag kanske inte har förstått problemet.
    men om du och din fruga skapar upp en gemensam kalender i google calendar (man kan ju ha flera kalendrar i samma calendarkonto) och sen ställer in så att båda har fulla rättigheter på den.
    sen visar ni båda den i era kalenderappar.

för din övriga sync med exchange så kan du ju köra google calendar sync som i din dator ser till att en av dina utvalda googlekalendrar syncas med din outlook. så kör jag och det är jäkligt smidigt. sen i din telefon väljer du att visa antingen den syncade googlekalendern eller din outlookkalender, väl inte båda bara för då får du dubblerade events.

nu läser jag det här igen och det låter jävligt rörigt, men kanske nån fattar vad jag menar. Men å andra sidan, jag kan ha missuppfattat helt...och isåfall så ser jag inte problemet :-)

gonatt..