Problem: Kalender avisering

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av christwi, 5 jun 2014.

1. christwi

christwi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en Z2 lur förra veckan och är mycket nöjd utom för en sak, jag får inte aviseringar (påminnelse) att fungera i kalendern. Har testat Googles standard app och den som följer med Xperia Z2.
    Problembeskrivning:
    Jag använder live.se och inte google mail
    Jag har Outlook.com som mailklient
    Jag har Sonys kalender app (har även testat med googles kalenderapp med samma resultat)
    Jag lägger in ett möte med påminnelse 15 min innan.
    Vid tidpunkten händer inget, inget ljud, inga vibrationer, ingen meddelandebox.
    Har naturligtvis kollat konfigurationen i kalenderappen och aviseringar är ifyllt osv.

Jag äger också en Nexus 7 platta, testade den idag och den fungerar, dvs den plingar till och visar ett meddelande om mötet.
    På den har jag Outlook.com appen och googles standard kalender.
    Har varit i kontakt med Telia butiken och Sony support och det hjälpte inte.
    Sony rekommenderar att blåsa telefonen, känns drastiskt när det är en ny lur.

Någon som har samma konfiguration som mig där det fungerar?
    Andra tips?

2. Bettanboop

Bettanboop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hade samma problem med sms appat, fick inte aviseringen förrän jag väckte telefonen. Hittade en inställning på strömhanteringar och stamina läget. Där lägger man till appar i standby läge och vips så fick jag aviseringarna igen... Testa

Skickat från min D6503 via Tapatalk

3. christwi

christwi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset men tyvärr så hjälpte det inte, lade in både Outlook.com och Kalender utan resultat. Finns det någon som har samma förutsättningar och där det fungerar?