Kalender med födelseår

Diskussion i 'Applikationer' startad av guuhhh, 19 jun 2014.

1. guuhhh

guuhhh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Kanske ett långskott, men vi provar. Någon som vet om någon Androidkalenderapp som även kan hålla ordning på vilket år folk är födda? Så när en födelsedag dyker upp, står det till exempelvis, Olle fyller 30 år, och nästa år Olle fyller 31 år och så vidare, förutsatt förstås att man har lagt in Olles födelseår. Finns en sådan, eller är det bara ett hugskott från min sida?

2. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Facebook

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Facebook är väl en men den kräver att personen själv har lagt in sin födelsedag och godkänner att du får se året. Det skiter sig lite med ens släktingar man inte har som vän, eller syskonbarn man definitivt inte har på facebook.

Detta är egentligen en ganska bra idé med tanke på att jag själv är kass på hur gamla folk är. FB synkar dock till ens vanliga kalender vilket är sjukt nice.

I min default kontaktapp går det att lägga till ett event som heter Birthday och där kan man skriva 01/02/1988.

Edit contact -> Add another field -> Event -> Birthday -> Skriv allt i dd/mm/yyyy.

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Eftersom Google Contacts tillsammans med Google Calendar har en funktion för att hålla kolla på allas födelsedagar och visa det i kalender så hade det varit smidigt om åldern på personen hade skrivits ut.
    Nu blir det en 2-stegsprocess där man först ser att en person har födelsedag och sedan får man gå till Contacts och kolla hur gammal personen är. En klar förbättring hade varit om man i kalendereventet kunde klicka på en länk så att man kommer direkt till kontakten.

5. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag använder Googlekalendern "Contacts' birthday and events" som precis e7andye7andy nämner är kopplad till Google Contacts. Sedan låter jag Tasker räkna ut åldern på kontakten. Jag har valt att göra så den dag någon fyller år, kollar Tasker kl 13.00 i den kalendern, söker sedan upp kontakten i kontaktlistan och räknar ut ålder på kontakten. Tyvärr blir det kanske inte precis som ni vill ha det, men det är ju en typ av lösning i alla fall. Screenshots och lite mer info finns här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1538318#post1538318