Kalender med riktig larmsignal

Diskussion i 'Applikationer' startad av vfr, 30 apr 2014.

1. vfr

vfr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan jag började använda Android så kördes diverse andra telefoner, mestadels med Symbian OS. Där fanns då alltid en möjlighet att sätta ett larm kopplat till kalenderhändelser.

I Android är detta ersatt av en liten påminnelse, ungefär som ett SMS. Fullständigt otillräckligt. Det finns massor av tillfällen där man faktiskt inte får missa ett möte. Att då inte ha ett riktigt alarm som måste kvitteras, är helt vansinnigt. Jag har flera gånger missat saker bara för att telefonen råkat ligga i kläderna, att jag varit på toa, eller andra orsaker. Sådant händer inte om det är ett riktigt alarm som måste kvitteras.

Jag tycker detta är en så basic funktion att det måste finnas, men inte i standardkalendern på min S3 Mini iaf.

Är det här verkligen ett så betydelselöst problem att det inte är åtgärdat, eller har jag missat en gigantisk diskussion ang. det här? :)

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det är ett ganska betydelselöst problem för de flesta så det finns inte något att åtgärda. Däremot förstår jag ditt problem helt och fullt.
    Kruxet är att varje app och tjänst inte går att anpassa till varje enskild individ utan det är den stora massan som bestämmer och därför finns det alltid några personer som får anpassa sig till dem.

Det går säkert att hitta någon specialapp som löser problemet, men då får man säkert en del andra brister förutom att det är ännu en app som ska vara installerad på telefonen.

Mina mer enkla tips och som jag använder mig av:
    -Ha telefonen med dig.
    -På kvällen innan och varje morgonen så kollar du vad som ska hända under dagen så att du har en bra överblick över vad som ska göras.
    -Ha endast tidsbokade möten och annat som ska göras på en specifik tid i kalendern. Allt annat så som todos och sånt som kan göras när som helst ska ligga på todo-lista.
    -Sätt ett helt vanligt alarm. Jag är en stor användare av äggklockor för att signalera när det är dags att göra olika saker.
    -Sätt flera reminders och sätt dem i god tid så att du vet om att du har ett möte.
    -Skaffa en SmartWatch som du alltid har med dig så att du ser när du får en reminder. Den signalerar även om du kommer för långt från mobilen.
    -Om du sitter vid dator mycket så ha Google Calendar framme på en webbläsarflik och ha desktop notifications aktiverade.

3. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Hm.. Google kalender skickar, om man valt det, ett SMS.
    Man kan ju ställa in så att SMS-signalen upprepas om man inte läser meddelandet.
    En App som hanterar olika sms-signaler baserade på avsändaren kanske är en väg att gå?
    Alltså att SMS från ex. Google använder en fruktansvärd ringsignal, som "German world war II alarm", som är svår att missa...

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Jag använder Touchdown mail/kalender. I den kan man ställa in så att kalenderpåminnelsen låter tills du stänger av den. En riktigt bra funktion om man jobbar i en miljö där det är lätt att missa en engångs påminnelse.

Skickat från Tapatalk 2

5. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Calendar snooze använder jag och jag tycker den gör ett bra jobb

6. Alen

Alen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Ha ha.
    Jag har löst det.
    Ta en låt som du tycker om konvertera det till ring signal så kommer det på listan ringsignaler och välj det.
    Det var mycket jobb att komma på det.
    Lycka till
    Alen