Någon som vet någon kalender som även visar veckonummer? Eller kan man få fram det med någon inställning i kalendern som medföljer?
Om du syncar kalendern mot google calendar så kan du lägga till en kalender med enbart veckonumren i där. Den syns sedan när du syncar till bladen i defaultkalendern - i liggande läge. Det är inte idealiskt, men det funkar.
Varför kan inte google lägga till veckonummer i sina produkter. Det finns inte i den vanliga googlecalendern på nätet och inte heller i våra defaultkalendrar i telefonerna. Jag har submittat till google ang. vanliga webbaserade kalendern att veckonummer behövs. om alla svenskar gjorde detsamma kanske det skulle hända nått..
Jag har rapporterat det också. Och det finns -lååånga- trådar på googles feedbackforum. Sedan länge, också. Precis som med det irriterande beteendet med kort datumformat. Google verkar helt enkelt inte bry sig. Men du kan som sagt hacka till det uthärdligt själv. Surfa till http://sites.google.com/site/gcalweeknumbers/ och följ sedan instruktionerna under rubriken "Week numbers from Google". Vad gäller Jorte har den många fina egenskaper, men dess tidsallokerade veckoöversiktsvy är så pass mycket sämre än defaultapplikationens att jag i princip tycker den är oanvändbar om du har mycket överlappande kalenderinslag.
Absolut, tycker den är riktigt bra överlag, dock tycker jag att tasks delen är lite bristfälling, synd att dess widget inte kan importera och visa tasks från andra gottodo appar.
Det går ju att få googles kalender att ha med veckonummer, dock så visas veckonumren på måndagar som en händelse :/