Ngn som vet hur man byter till en ny melodi för kalendernotifiering? som det är nu spelar den typ 3 toner och surrar i 2 sekunder, helt omöjligt att märka av, vill helst att den ska spela och skaka tills jag ber den sluta....
enda du ser där är vilka kalender du vill synka mot. finns inga andra settings. kan tänka mig att kalender notifieringa går under vanliga notifications så gå settings--sounds and display och ändra notifications där. Enda jag kan tänka mig
Det är faktiskt en sak som jag stör mig lite på. Jag skulle vilja kunna sätta olika notifieringssignaler för mail och sms. Jag får massor med mail och vill inte ha notifiering för dem, men vill fortfarande ha notifiering för sms. Går det verkligen inte att konfa?
På min tyskimporterade Vodafone lur så har jag under Kalender -> Menu -> More -> Settings, möjlighet att vilja Ringtone och Vibrate. I mailen har jag nästan samma inställningar (Email notifications on/off, Select Ringtone, Vibrate on/off).
Ja, i mail och sms-apparna var det inga problem att hitta inställningar för notifications på skandinaviska Magic, men kalendern var lite lurigare, men till slut hittade jag det. Man får gå in i kalendern och sen trycka menu och välja manage för att få upp listan på de kalendrar som finns, sedan markera någon av dem med trackballen (utan att trycka på den), sen trycker man meny så dyker settings-valet upp. Där kan man sen välja ringtone. Kändes inte helt uppenbart.
men skönt att det fanns dock. har aldig tänkt på att trycka meny där. Det råkade inte finnas möjlighet att välja första dagen i veckan med kanske...
Strålande !! Detta letade jag också efter idag. Värt att notera dock är att samtliga kalendrar (om du har flera) har sina egna inställningar!
Ikke som jeg kunne se. Noen som har funnet ut av det? Jeg blir utrolig forvirret av å ha søndag som første dag i uken :confused:
Äntligen! Har letat hela dagen efter det här, googlat kollat google-calendar på datorn efter inställningar, letat i manual etc etc.. Hade precis gett upp och insett att jag får använda calendar-pipen som en reminder att ställa ett alarm för att kunna märka av vad jag skulle göra.. Men inte nu längre! Nu ska jag bara klura ut hur jag kan ha en melodi som notification-ringtone isätllet för de olika blippande småljuden som fanns i listan.