Kalender och inköpslista

Diskussion i 'Applikationer' startad av robin92, 16 apr 2012.

1. robin92

robin92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej
    Jag letar efter en app som innehåller kalender och task list/inköpslista. Som hela familjen kan synka/fylla i (alla har android). Har ej hittat något vettigt :/
    Jag vet att google finns men saknar inköpslistan då, får det inte funka med att task listan vissas i de andras mobiler. Plus att inte androids inbyggda verksr stödja den listan? Man måste ha ett tredje program för det :/

Sent from my GT-I9103 using Tapatalk

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Inköpslista körs bäst som separat app enligt mig, ourgroceries är den med bäst sync, där kan man i princip gå i varsin ända av butiken och bocka av på samma lista.

Google tasks går inte att dela med sig, det är en mycket efterfrågad funktion men som vanligt så säger google inget av vad de planerar.

För gemensam kalender så måste jag säga att det är smidigast att hålla sig till google.

3. Groof

Groof Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tasks är ju i och för sig en grymt bra task list applikation som följer Androids designriktlinjer.
    Den har Google task sync och har stöd för flera konton samtidigt, det vill säga att du kan synca någon annans listor på din telefon och bocka av med snabb sync. Sen om du vill kan du ju skapa ett google-konto för hela familjen som alla kan ha syncat på varsin telefon för gemensamma listor.

När det kommer till kalender så letar jag själv efter bättre alternativ. :ehm: