Har ett problem med kalendern: Gick in på google kalendern på datorn gmail.com och märkte att vissa händelser inte fanns där som jag nyligen lagt in via telefonen. Provade då att synca manuellt men ett par händelser fanns fortfarande inte där. I Calender settings så märkte jag då att det fanns my calender och "[email protected]" kalendern. När jag då lägger in en händelse via mobilen så läggs den under My calender och inte i [email protected] kalendern. Jag måste då trycka menu när jag ställer in en ny händelse och välja "show extra options" och där välja min gmail.com kalender för att syncningen skall fungera. My calender är väl default och går inte att göra något åt!? Detta är dock något som uppstått nyligt och har inte haft problem tidigare. Har letat efter något sätt att göra gmail.com kalendern som huvudval men det verkar som om jag blir tvungen att göra detta för varje ny händelse i mobilen vilket verkar helt galet.
När jag lägger in saker i kalendern så är ju ett av de obligatoriska alternativen att välja vilken kalender man ska spara händelsen i. det ända man gör är två klick på skärmen, inte allt för jobbigt imo.
Ok, missuppfattade lite. Men jo det borde finnas nåt "Default Calender" val att göra. Kanske finns andra kalenderprogram på market rent av?
Sökte lite och hittade två st. den ena var en kinesisk kalender och den andra var en kalender över kvinnans menscykel. Tror inte att de löser ditt problem ^^
Ungefär som i Vista när man ska installera program två klick så är man i installationsprogrammet, men nog så irriterande. Jag gör många saker som ska in i kalendern och då är det grymt irriterande att måsta klicka två gånger och glömmer man det måste man börja om, eller inte få det syncat. Tror dessutom inte det är så otroligt svårt att fixa så användaren får välja default kalender.