Kalender?

Diskussion i 'Applikationer' startad av MrMör, 1 mars 2011.

1. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej hej

Någon som kan tipsa om en bra kalender eller?
    Jag vill ha en som har alarm som går igång när nåt är dags att göras.

Jag har kollat Jorte och calender pad hittills men inte gillat dom då alarm saknas.

Last edited: 4 mars 2011
  2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Du har bara en kalender, sen finns det olika kalendervisare som du kan installera.

Du får helt enkelt gå in på ditt event och ställa in ett alarm. Du kan också ställa in standard för alarm i inställningar för kalendern om inte SE modifierat sönder kalendern i din telefon.

Prova att skapa ett nytt event och sätt alarm på det så ska du se att det funkar.

3. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Nä, behöver inte alls vara sant. Till att börja med kan man ha flera kalendrar i google-mail. Dessutom kan man ha exchange-kalender, vilket jag har.
    I min samsung finns även nått skit som heter My Calendar som inte syncas med nått.

När man använder ett kalendervisarprogram brukar man kunna välja vilken eller eller vilka kalendrar man ska visa.

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Visst, så kan man också se det. Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt. Du har bara en central kalenderdatabas i telefonen. Innehållet kan komma från många olika ställen etc men alla dessa hanteras i programmet som kallas kalender. Sen kan man installera en massa andra appar för visa den datan på olika sätt, men de har inga egna databaser.

Sammanställer du alla dessa olika kalendrar så vad får du? Jo en kalender.. ;)

Det efterfrågades ju funktionalitet som finns i androids kalender och vilket program man väljer för att visa påverkar inte det, vilket faktiskt var helt sant! :P

5. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

tack för svaren!

Hittade inne i inställningar> ljud för avisering. ställde in där så fungerade det :D