Kalenderna slukar batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av malmorn, 21 november 2010.

1. malmorn

malmorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter en intensiv mätning av batteriförbrukningen med olika inställningsalternativ och ändringar i synkroniseringen blir jag inte klok på detta problem. Kalendern drar hela 53%. Jag förstår inte varför. Är det någon som har liknande problem eller är det en inställning bara jag inte har upptäckt?

Tack på förhand!

2. Mainline

Mainline Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, och har ännu inte lyckats hitta något sätt att åtgärda det. Det verkar som om kalendern hindrar telefonen från att gå ner i viloläge, och på så sätt ligger och drar batteri hela tiden. Kalendern innefattar ju inte bara kalenderappen om jag förstått det rätt, utan även facebook och twitter syunkningar mm.

Jag har för tillfället någon idé om att det skulle kunna vara synkning mot någon källa som inte svarar, och den ligger och försöker få kontakt tills det blir timeout, för att sedan bara försöka på nytt igen.

3. malmorn

malmorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som en vettig idé. Tog väck g-mail synken som ligger och försöker synka mot g-mail kalendern hela tiden. Gjorde lite skillnad men fortfarande är kalendern onormalt hög i förbrukning.

4. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min finns inte ens med som en förbrukare överhuvudtaget?

Kör ni med originalkalendern eller någon annan?

5. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om ni kollar hur mycket som ingår i processen kalender blir ni nog klokare... tycker dock att 53 låter mycket, min drar typ 15

6. Mainline

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är helt klart ett synkningsproblem. Telefonh*#%tet synkar i stort sett konstant kalendern, och när den gör det kan jag inte ens öppna kalendern och titta i den, eller ändra inställningar.

Jag synkar mot ett google-account, där jag har ca 5 kalendrar som jag synkar. Jag använder mig av standard appen i DHD, men det tror jag inte har med saken att göra, då synkningen mot google-account säkert är samma oavsett vilken app som använder det.

7. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varför inte använda HTC Sync all widgeten och synca när du själv vill. Är ju bara jobbigt att få uppdateringar hela tiden ändå

8. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

alltså, kör ni lite annat också eller? för om ni bara kör kalendern och nån enstaka grej till så delar dem på %en ?

9. Mainline

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror jag hittat en lösning på problemet. Det har i alla fall fungerat i ett antal timmar för mig nu, så jag håller tummarna för att det skall fortsätta.

Vad jag gjorde var att gå in under inställningar-program, och där gå in under kalender (både HTCs och Androids), kalendersynkronisering och kalender-widget och rensa all data.

10. malmorn

malmorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har provat detta under dagen. Till en början gick kalendern ner till 34%. Men efter att jag använt telefonen under dagen är kalendern upp i hela 56%. Vad händer liksom? :S

11. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur mycket batteri har du kvar då och vad har du gjort med mobilen under dagen?

12. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vart läser ni hur många procent kalendern har tagit ???
    Jag använder kalendern men den finns ju inte ens med i listan på
    batteriförbrukare?

13. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Min drar bara 5 %, använder jorte. Det som däremot drar batteri är snowstorm hos mig

Sent from my Desire HD using Tapatalk

14. Voynich

Voynich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag använder Jorte, synkad mot Gmail-kalendern, och kalendern står enligt Spare Parts för en väldigt stor del av både batteriförbrukning och nätverkstrafik (detta även när jag surfar och använder tweetdeck intensivt).

För mig ser det ut som någon sorts trubbel med synken. Har någon haft liknande problem och lyckats komma tillrätta med dem?

15. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem sedan några dagar tillbaka. Har dock inte hittat någon lösning.

16. rattis

rattis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det enda jag kan hitta är att Android står för 53% av strömförbrukningen
    roaming av wifi av datatrafik av vad mer kan jag släcka ner blåtnaden använder jag

17. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem, och kommit fram till att det är HTC sense Facebook kontaktsynk som oavsett valt uppdateringsintervall aldrig slutar synkronisera. När jag tog bort det kontot så minskade förbrukningen avsevärt och kalendern försvann från listan över program som drar ström.

18. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har för mig att det är flera som har problem med just Facebook-synken. Precis så att den hakar upp sig.

Jag kör själv inte med auto-synk på Fejan, men har läst att det hjälpte att radera båda Facebook kontona i telefonen och lägga in dem igen.