Problem: kalenderproblem

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av jeo, 4 jan 2013.

1. jeo

jeo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som märkt att om man gör en kalendernotering som ska sträcka sig hela dagen, och där man därför inte vill ha någon påminnelse-signal, så blir det ändå en signal kl 23:50 dagen innan..?

Det funkar bra till kalendern har synkat med Gmails kalender. Det är då påminnelserna dyker upp i telefonen igen. innan dess finns de inte där.

Sen får man gå in i noteringen igen och plocka bort både "påminnelse via E-post" och "påminnelse vi meddelande"

efter det så funkar det och telefonen ringer inte kl 23:50 dagen innan.

Omständigt och retligt...

HTC!!!!

2. .Strand.

.Strand. Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma på min galaxy S2.
    Jag använder aCalender och när jag lägger in nått i kalenderna så efter en tid (30-60sek) så läggs det till en påminnelse automatiskt även fast jag inte valt någon påminnelse när jag skapade noteringen. Det har ingen betydelse om noteringen sträcker sig 1 timme, en hel dag eller flera dagar.
    Går jag in på noteringen direkt efter jag skapat den så finns ingen påminnelse men som sagt efter 30sek så dyker en upp.
    Det spelar ingen roll om jag använder telefonens standardkalender eller aCalender. I inställningar för aCalender har jag kryssat i "Ingen" under Tid för påminnelse. I standardkalendern går det bara välja mellan "När mötet börjar" till 1 vecka under påminnelsetid.

Hur gör jag för att slippa alla påminnelser???

3. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Aha, nu förstår jag varför jag får påminnelser jag inte ber om... :P
    Jag ställer aldrig in påminnelser men får det ibland (kanske alltid?) ändå. Trodde att jag började bli knäpp men nu fick jag en förklaring. Jobbigt problem är det iaf.