Kalendersynk?

Discussion in 'Allmänt' started by Henrik R, Aug 24, 2011.

1. Henrik R

Henrik R Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.

Allt jag skriver i Googles kalender visas på min telefon, men INGET jag skriver i telefonens kalender visas på Googles kalender. Telefonen är inställd att synka med mitt gmail-konto, men inget händer (inte ens över lång tid). Hittar ingen inställning på google som verkar relevant heller. (Finns inget alternativ i telfonen att lägga in saker på annan kalender än telefonens, så vitt jag förstår.)

[ Har Android 2.2 på en LG-P500. ]

Något tips?

Vänligen
    Henrik R

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du testat att forcera en synkning genom inställningar, konton, ditt konto, meny, synkronisera nu?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Henrik R likes this.
  3. Moby

Moby Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det inte finns något alternativ att lägga in händelser i googlekalendern (vilket det borde göra) så ladda hem en kalender från market där du kan göra det då. Jorte använder jag tex. Den fungerar fint.

Henrik R likes this.
  4. Henrik R

Henrik R Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack Adam2 och Moby för snabba svar, nu funkar det.

För den som råkat stöta på samma problem: Om man är lite blind (som jag) så missar man att det (i motsats till vad jag skrev tidigare) faktiskt finns ett alternativ för i vilken kalender man lägger in händelser i telefonen (precis som Moby skriver).

Så:
    Genom att lägga något i telefonens kalender så kommer det BARA ligga i telefonen. (Man kan möjligen tycka att det är lite missvisande att telefonen säger att den synkar då, men, men...)
    Genom att lägga det på sitt gmailkonto så kommer det dels hamna på googlekalendern OCH på telefonen (och sker det inte direkt så kan man forcera enl. Adam2:s anvisning ovan).