Har googlat massor, frågat om hjälp tidigare men inget har fungerat! Kortfattat så ni förstår problemet: Spelar ett spel som man styr genom att luta mobilen, Doodle jump heter det. Gubben man styr drar åt höger när mobilen är rak vilket är ganska jobbigt... Någon som kan hjälpa mig med problemet? Jag kan omöjligen vara den enda med samma problem?? "lösningar" som inte har fungerat: 1. laddat hem "bubble" eller vad det heter för att kalibrera men det funkar inte. Det funkar endast i programmet men inget annat påverkas. 2. Hittade efter massa sökningar någon som hade problemet på sin x10 och han laddade hem spelet "labyrint lite". (ni vet spelet där man styr en kula förbi massa hål) Det gick kalibrera men problemet kvarstår i övriga program. Skulle vilja fixa problemet permanent, går inte kalibrera i alla program....
Vad jag vet går detta inte att kalibrera på en generell nivå utan varje app måste göra sin egen kalibrering. Är det påfallande illa så kanske du kan betrakta det som ett fabrikationsfel och lämna in den på garantin.
Inställningar > display > horisontell kalibrering. Drar det snett även efter en kalibrering är det förmodligen som Kallt_kaffe säger, hårdvarufel. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
På vilken telefon hittar du den inställningen? Jag har då aldrig sett en sådan på någon av de Android telefoner jag testat. Kan vara något tillverkarspecifikt på ett visst telefonfabrikat.
Oops, är visst i bladeforumet. Den funktionen finns i galaxyn, om det finns specifikt med orginalmjukvara vågar jag dock inte svara på. My bad. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Grymt jobbigt om jag ska måsta lämna in den, har JJ installerat och har aldrig återställt.... Känns lite tungt men ahh får kolla igenom någon guide då, om de nu är värt mödan.
Känns det inte lite allmänt konstigt om kalibrering inte finns med som mjukvarustandard? Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
brukar ju finnas en funktion i alla spel som använder sig av sensor som låter en att kalibrera. hittar du inget under inställningar i spelet?