Kalle Anka test av DHD vr Iphone4 av Mobil.se

Diskussion i 'Desire HD' startad av streambrook, 27 jan 2011.

1. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
  2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Håller med om ganska mycket där faktiskt..

Last edited: 27 jan 2011
  3. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Yepp samma här.

Som jag skrev där också så tycker jag att iphonen är en bättre telefon för den stora massan. Däremot så är DHD överlägsen för en teknikintresserad person.

Jag vet tex att min far skulle få hjärtproblem om han köpte en HDH medans jag själv skulle bli tokig på instängdheten i en iphone.

Så om man ser till hela konsumentgruppen (vilken är något större än oss teknikintresserade och logiskt tänkande personer :D) så är testet korrekt tycker jag.

DHD:s potential är enorm, men för en person som är tekniskt inkompetent eller inte orkar hålla på en massa så vänds dess stora fördelar snabt till nackdelar.

Last edited: 27 jan 2011
  4. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Iphone är ju för enklare personer det är en smaksak vuilken mobil och det är därför i det testet som iphone vinner.
    Enda bättre med iphone är ju skärmen iaf vad jag tycker.
    Att app marketen skulle va bättre vet ja inte nog ganska lika då det finns fler appar på iphone market än android market.
    Men google är inte lika hårda mot appar som apple det är iof på gott och ont...

5. karstensson

karstensson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

asså vilka idioter som anser att syncningen med itunes är ett +, det är ju så sjukt irriterande att inte kunna lägga in musik från andra datorer osv!

6. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Usch! Skulle aldrig gå tillbaks till Iphone igen.Kände mig fastlåst, fast i Itunes fällan.Nu är det över (tack gode gud) nu är det trådlöst.Har sällan haft så roligt som med min Desire.
    Och det är ju LINUX!! Samma sak där tack för LINUX, idag behöver jag inte sitta o meka med mina datorer det sköter sig själv, ingen defragmentering inga blåskärmar inga virus.Till o med i sattelitmottagaren är det LINUX, hi hi.

7. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vilket jävla skämt. Och hur fan får dom det till att IP4 kostar 5900kr när den i själva verket kostar runt 6500 som billigast? Och DHD kostar inte 5500 utan 4900 kr. Herregud. Och inte tog dom heller upp prisvärdhet.

8. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

5800:- hos comviq...

9. Denngie

Denngie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Summa: 5968 kr med leveranstid på 6 veckor från comviq
    Ska vi jämföra från samma butik så skiljer det minst 2000kr till fördel för DHD ganska konsekvent enligt prisjakt

10. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Men att bara testar skärm,appar,media och funktion? Det tycker jag är lite att lägga upp det för iphone...(lite som att bara testa kategorierna dropptest och personlig anpassning...vilken modell skulle vinna då? )

sent from my HTC HD

Last edited: 28 jan 2011
  11. ekke201

ekke201 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag skulle aldrig erkänna att min dhd är sämre än ip4. Inte tvärtom heller, men en test bör vara objektiv vilket detta inte är.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

12. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    iPhone har fler nackdelar på vissa kategorier, ändå får den mer poäng.. WTF!

13. FeaS

FeaS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad det där testet än säger så skulle jag aldrig i hela mitt liv gå tillbaka till iphone från min dhd!

14. Zeven

Zeven Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstår verkligen inte hur han tänker när han ger DHD en trea och iFån en fyra på multimedia. För det första så motiverar han ju inte ens något dåligt med DHDn. Du kan med DHDn använda vilket jävla program som helst för att spela upp musik och film i, något man inte kan i iFånen... Sen att originalprogrammen inte är bäst i världen är väl då det som gör att inte DHD får en femma där. Och skärmen är tycke och smak för mig. Älskar DHDs "gråa" skärm. iFån och alla andra känns,,, ja jag vet inte, FÖR färgglada på något vis. DHD är ju mycket mer naturlig i sina bilder.
    Sen så tog han aldrig upp navigatorn något. Vilket DHDn äger alla mobiler på. Något som de t.o.m. påpekade om i deras egna recension om DHDn.

15. Vinddraken

Vinddraken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har märkt att dessa tester är inte helt riktigt objektiva. Men skulle du vara det om du sitter med en iPhone hela dagarna och byter system och testar en timme innan du skriver recension?

Men varför säger alla att iPhone 4 är ännu en revolution här i sverige? FaceTime? Hmm har min mormor på sin mobil från början av 2000-talet, designen på skalet? Det finns inte så mycket former att välja när man designar mobil, visst du skulle kunna satsa på kvadrat eller triangel men det blir ju bara löjligt.

Synka uppdateringar med ett speciellt program i datorn? Wow det där måste vara nytänket igen, och att föra över låtar kunde jag göra med min mp3 för 10 år sen.

Retina display? Det är ju samsung som tillverkar den!!!

Just det, multitasking på en smartphone, det hade ju Android långt innan.

Appstore bättre än Market? Vad jag ser så är spel bättre i Appstore ända tills MWC i Feb då Sony släpper PSx emulator till Android.

Jag förstår inte riktigt vad mängden appar skulle vara en fördel, det som att säga:

Hmmm jag skulle vilja gå på den festen för där finns det en hel del intressanta människor och jag kommer nog ha mycket roligare där! Men den andra festen har ju fler som går dit och så har jag hört att Steve har dörrvakter så att bara "rätt" person får komma in, då måste det vara en bättre fest!!!!

16. hnk

hnk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mjomen alltså... första med en DHD är att skriva in sitt goggle konto, då kommer kontakter, mail, kalender whatever... men det tar de inte ens upp i "komme igång" samtidigt som de nämner det i texten ovan.

Byt ut itunes-konto o lite andra saker till androids namne så skulle den där texten lika gärna passa till vilken androidlur som helst.

Men men.

17. Vinddraken

Vinddraken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På samma gång kan du också skriva in dina uppgifter för ditt hotmail konto också, om du inte har gmail. men men...

18. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur fan kunde iPhone vinne Multimediadelen? Nej, jag hatar inte iPhone för att det är populärt - utan för att den suger och är helt hype'ad och begränsad.

19. Dizzy89

Dizzy89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

vi får helt enkelt stå ut med alla totalblåsta individer som inte förstår bristerna i en Iphone :)