Jag har ett litet problem med kalendern på min Hero. Nämligen att jag inte vill att den skall påminna på vissa möten. Men det går tydligen inte att ställa in det? Alltså man kan stänga av alla påminnelser via inställningar i kallendern men då blir det verkligen inga påminnelser. Då går det inte ens att specificera en påminnelse då man skapar mötet. Om påminnelser är på i inställningar så kan jag när jag skapar mötet välja "inget" på påminnelse. Men då kommer telefonen likt förbannat att larma 10 minuter före. Detta måste vara en bug att den globala default settingen inte overridas av mötes inställningen eller gör ja nå fel? Alla mina kalender möten är av outlook typ så de blir syncade om det spelar nån roll.
Nu kör jag ju 1.6 men det är kanske samma på 1.5. När jag skapar en händelse finns det längst ner "Påminnelser". Där under kan jag välja när den ska påminna mig, standard är 10 minuter före. Bredvid själva tidsväljarsaken finns ett + och ett -, trycker jag då på - så försvinner påminnelsen. Går det inte att göra på din?
Jo jag kan välja inget på alarm när jag skapar mötet. Men den larmar 10 minuter innan i vilket fall. Vilket råkar vara global inställningen om man kollar settings. När jag synkar möten till outlook så får mötena inga larm där precis som jag ställt in. Jag har rapporterart in detta till HTCs support. Hoppas uppdateringen till Hero som skall komma fixar denna lilla bug.
Märkligt, det funkar jättebra för mig. Bara att välja ingen påminnelse när jag skapar mötet eller vad det nu är.