Kamera-applikation (Desire)

Diskussion i 'Applikationer' startad av Svajen, 15 jun 2011.

1. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag är ute efter en kameraapplikation likt Vignette, fast inte lika omständig. Letar efter att kunna välja polaroidliknande bilder eller "äldre" bilder. Även en kameraapplikation som gör fina svartvita bilder hade varit kanon.

Har testat FX camera, vilket var skräp enligt mig. Helt OK bilder, men alldeles för plottrigt. Vignette har det jag letar efter, men är också för omständigt. Jag vill kunna se effekten när jag tar bilden istället för att lägga på den i efterhand!

Något jag inte tål heller är applikationer med lågupplösta menyer som ser ut att vara gjorda av tioåringar. Jag vill ha en snygg och stabil applikation.

Finns det ett sådant alternativ (helst gratis)?

2. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Camera360 är ganska ok. Mycket effekter, en del kommer direkt, en del kan man påverka i efterhand. Jag tycker personligen att det verkar lite smidigare än Vignette. Finns både som betal och gratis app.

Sen finns appen Retro Camera som tar schysta kvadratiska bilder. Enda kruxet är att det är ganska långsamt, bland annat skall bilderna "framkallas" i ett mörkrum ett tag innan man kan se dem. Men man har ju inte alltid bråttom. Och resultatet blir bra tycker jag.