kamera bilder! Sparas på valfri plats!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Icey, 29 aug 2010.

1. Icey

Icey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tja!
    Har börjat använda Dropbox appen nu och allt fungerar smidigt. Däremot så undrar jag om man kan ändra vart de bilderna man tar med kameran sparas... Nu sparas de på sdkortet och sen i DCIM/CAMERA osv...
    Men jag hade velat ha dem direkt in i Dropbox mappen på sdkortet.. Går det?! :)

2. Fabricman112

Fabricman112 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

letade efter det innan också... går att göra manuellt, gå in i dropbox (den mapp du vill ha bilden/filmen i) sen välj new-picture/video
    gäller att komma ihåg att gå in i rätt mapp först bara, om man som jag gillar att ha det organiserat

3. Icey

Icey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

okej.. Det var ju dock ett jobbigt och osmidigt sätt att ta bilder på... Får väl helt enkelt kopiera bilderna med astro till dropbox mappen....

4. Fabricman112

Fabricman112 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

finns ett annat sätt oxå.. http://sourceforge.net/userapps/med...dDropboxClient#.22Sync_Folder_with_Dropbox.22

"sync folders with dropbox" om du har tillgång till betalmarket, tycker själv den var helt värdelös... fast man väljer immediate sync, kan det ta hur lång tid som helst. kostar bara 0.60euro så man kan ju testa.

för övrigt är det många i dropbox´s forum som önskar samma funktion, dom svarar att det eventuellt kommer i framtida version :cool: