Problem: Kamera bugg som äter batteri?!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av slusk, 10 apr 2012.

1. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Igår när jag skulle upp på Hammarby premiären så tänkte jag att jag skulle vara smart och spara batteri så jag kunde fota hela marschen och under matchen men nått gick fel!
    Jag drog ur mobilen ur laddare 10.30 och stängde av datatrafiken vid 11.40 för att spara batteri.
    Sen när jag kom upp till Stockholm så började jag ta lite kort och filma lite men totalt vart det kanske 20st kort och 2st filmer på 10sekunder styck innan jag såg runt 15.50 att mobilens batteri nästan var slut.
    Det jag märkte var att bilden laggade som fan när jag skulle ta kort, alltså som att det var sjukt dålig FPS på det man skulle ta kort på för att efter nått försök inte få upp någon bild alls och inte kunna ta några kort. Startade om telefonen och testade och då funkade det igen. Trodde att det var nått för att spara batteri som att den inte visade vad man skulle fota.

Någon mer än jag som har märkt av detta? Verkade nästan som att kameran var igång hela tiden i fickan och drog allt batteri för att se efter en reboot funka igen.
    Nån som hört om detta?

tc737 och FaroukX gillar detta.
  2. FaroukX

FaroukX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaa..

Har oxå märkt att mobilen drar massa av batteriet när jag använder kameran.. Verkar som ett bugg som JAG verkligen hoppas att de åtgärdas med uppdatering.

3. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Väldigt konstigt måste jag säga. Har inte använt kameran så mycket än, endast tagit ett par enstaka foton men tycker inte det har dragit så mycket batteri. Förhoppningsvis så löser de sig nog i en framtida uppdatering:)
    Utöver denna "bugg", är du nöjd med din HOX?:) Jag är!

4. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag råkade ut för samma sak häromdagen. det verkar som telefonen kommer upp i 45-50grader samtidigt. Bara hänt mig en gång. Jag har mailat HTC och det måste du göra också!!! så vi inte bara gnäller här utan kanske får saker ordnade.

dock är det bara en gång det hänt mig än så länge.

btw. det finns bara en, bojassen!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

5. Mogge44

Mogge44 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Va fan händer med denna telefon :(. Måste varit längesen en flagship lur va så här buggig.
    Ont: Klart man hoppas dom fixar detta med uppdatering men nu börjar det bli lite väl mkt fel. Dom, telefontillverkarna, får lov å släppa en färdig produkt å inte bara halvtestade utstressade ursäkter till telefoner bara för "att vara först på marknaden".

6. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också märkt detta. Försöker därför vara "sparsam" med att fota och filma, men det känns inte så kul. Om det inte blir fixat med uppdateringen är det inte alls ok.

7. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Grejen var att den funkade bra i början och inga problem och korten togs väldigt fort och inge lagg på skärmen när man kollade på vad man skulle ta kort på.
    Sen efter ett tag vart det sjukt segt att ta kort och skärmen laggade riktigt tungt.. Värre FPS än när man kollade på 1080p pr0n på sin gamla Pentium2, för att se bara få upp kamera appen men ingen preview bild vad man siktade på och inga kort gick att ta.

Sen var det batteriet slut och jag fick ingen film eller mer bilder från den matchen :(