Problem: Kamera ger halvgula foton..

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av mbs, 9 aug 2012.

1. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    472

MINA ENHETER

Hej, upptäckte igår att foton tagna med kameran i min HOX inte blir bra, vänstra sidan har en gul-nyans på sig, medan högra sidan ser okej ut.
    Ibland så ser man "regnbågens färger" ner till i displayen när man ska ta kort, och då blir det så även på fotona. Men jag ser inte något gult.

När jag skulle granska äldre foton, upptäckte jag även att några saknas, istället så är det en triangel med ett utropstecken i...

Testat med en "soft reset", men det hjälper inte. Har nyligen fabriksåterställt telefonen, är inte sugen på att göra det igen, men är väll tvungen att göra det, om ingen kan komma på något annat jag kan testa först.

2. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    472

MINA ENHETER

Hittade en av fotona (det som inte kan visas/triangeln med utropstecken) i mappen Lost.Dir, under annat namn, döpte om den och så var fotot tillbaka. Dock bara ett, jag har/hade fler trianglar med utropstecken.

3. mrcan

mrcan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gul skärm

hej jag har ett liknande problem , när jag med grundinställningarna på kameran tar kort med blixt, så ser det ut på telefonen som att man är helt gul/grön men när jag sedan för över bilden till datorn så ser det helt normalt ut :S. då har jag gjort fabriksåterställning för att testa om det löser något men fortfarande likadant.