Fråga: Kamera-inställningar och hur tar man kort bäst?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av petu, 15 jul 2011.

1. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är ju helt otroligt nöjd med min Samsung Galaxy S2 förutom lite strul med Kies och batteritiden. En annan sak jag inte är riktigt nöjd med är när jag tar kort. Det beror förmodligen mer på mig än S2 :) När jag videofilmar så blir resultatet fantastiskt. Spelar jag upp film-klippet och pausar så tycker jag att den bilden är bättre än kort tagna med kameran. Har inställt på 8 megapixlar. Finns det någon inställning som funkar i alla lägen? Så man slipper hålla på och ändra inför varje ny vy man fotar. Finns det någon guide här på nätet?

2. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Kort svar: nej.
    Precis som när man fotar med vilken kamera som helst så beror bästa inställningarna helt på motivet och hur man vill att bilden ska bli.
    Ibland blir det bra med full automatik, ibland krävs det aktiva val av användaren för att det ska bli bra.

3. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Se till att fokusera på rätt punkt.

4. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Konstigt att du tycker videofilmerna blir bra. Det är en av de saker som stör mig mest. Den klarar inte att hålla fokus. Det blir suddigt lite då och då. Saknar manuell fokus. Bildkvaliteten är jag annars nöjd med.

5. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tackar för svar, jag får försöka lära mig att fokusera rätt och göra inställningar inför varje kort.

Videofilmerna för mig blir grymma!

6. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ett problem kan ju vara att autofokusen inte träffar rätt. Det händer mig ibland, eller alltid i svåra situationer.. :/

7. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Någon som kan rekommendera en bra photoapp? Jag kör kamera 360 och tycker att bilderna blir mycket sämre och mindre än stock, gillar dock effekterna!