Kamera med LED-hjälp vid fokus i mörker?

Diskussion i 'Desire HD' startad av pierre.c, 10 feb 2011.

1. pierre.c

pierre.c Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej.
    Som bekant så tänder DHDs kamera inte LED-blixten när man vill fokusera i mörker, varför? Sjukt dumt.. Finns det någon kamera-app som gör detta så man kan ta bilder i mörker utan att de är totalt ur fokus?

Tack för hjälpen. //Pierre

2. johnny66

johnny66 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova Vignette.

3. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den gör ju inte som jag vill? Plus att bilderna inte blir så bra ens i dagsljus.

4. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Jag startade en likadan tråd för några månader sedan. Har också skrivit till HTC om problemet, och de tog det åt sig.

Att köra Vignette är en bra idé på många sätt; vissa effekter är underbara. Men LED-hanteringen är även där under all kritik. Visst kan lampan tända sig när fokus bestäms, men processen är så sjukt kort så att fokus ändå hamnar mitt i luften. Dessutom verkar inte Vignette ha någon kontroll över blixtens styrka; alltid full fräs.

Det som Vignette och Camera ZOOM FX är bäst på är förutom effekter och liknande, möjlighet att använda volymknapparna som shutter keys. Ger mycket bättre stabilitet i bilderna.

pierre.c gillar detta.
  5. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack, skönt att veta att de tog det åt sig. Jag har provat alla olika kamera-appar tror jag och jag tycker tyvärr inte någon lever upp till orginalet, det skulle isf vara om någon löste problemet så man kunde använda den i mörka miljöer bara.

MVH

6. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har rootat och kört in senaste revolution romen och det förbättrade kameran mycket, speciellt i mörker! Men led i fokus vore riktigt bra! Under tiden så kan man ju slå på ficklampan på medium innan man startar kameran!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

7. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det var ju rätt smart, men jag får det tyvärr inte att fungera. När jag lämnar ficklampa-appen så slocknar lampan, synd!

8. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tesla LED fixade problemet. Det duger så länge men hoppas HTC åtgärdar problemet ordentligt. tack för tipset.

9. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Tesla stänger av lampan när jag öppnar kameran.
    Men programmet Google Goggles har tekniken. Fast det är ju ingen kameraapp direkt, och bilderna sparas inte.
    Visar på att Android har tekniken dock, bara att koda in i kameran.

10. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fråga inte hur jag kom på detta, men om du startar Tesla och trycker meny, sedan switch screens och tänder lampan i den skärmen så funkar det. Inget som man orkar hålla på med kanske, och dessutom blir bilderna ganska mörka. Men det är bättre än totalt utsmetade bilder iaf.