Kamera på Ray

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Shepherd, 22 dec 2011.

1. Shepherd

Shepherd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kameran i Ray verkar vara kanonbra. Men hur klarar den sig i mörkare förhållanden? Tex i jämförelse med Neo som har led blixt. Nån som har exempelbilder?

Ray har väl bara en lampa. Finns det kamera-appar som gör så lampan nyttjas som blixt?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tog ett par bilder precis. Först en bild i ett totalt bäcksvart badrum. Inte en enda ljuskälla förutom "blixten". Andra och tredje bilden är tagna i ett halvljust rum (oftast så man tar bilder på kvällar) med en vanlig lampa tänd i auto-läget och i nattporträttsläget.

Jag skakade till lite när jag tog kortet med nattporträttet men eftersom du inte frågade om det utan om hur det blev i mörker så antar jag att det är lite skit samma :P

Shepherd gillar detta.
  3. Shepherd

Shepherd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suveränt! Tack.

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Skall se om jag får tummen ur och ta några kort med min arc(som har samma kamera spec som neo) och frugans ray så du får se skillnaden. I mitt tycke är det i alla fall STOR skillnad på vilka bilder du får ut i mörka förhållanden mellan dessa två.

I ljus är det däremot döttlopp mellan dom. Ibland får vi bättre kort med ray och ibland med arc med rent generellt så är de väldigt lika under dessa förhållanden.

Shepherd gillar detta.
  5. Zanders

Zanders Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Shepherd gillar detta.