kamera som klickar konstant

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av pontz92, 17 juli 2011.

1. pontz92

pontz92 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en desire vars kamera ger ifrån sig ett högt klickljud när jag har telefonen i vänteläge. Så fort jag tänder skärmen eller har laddaren i så funkar den utan problem men så fort jag stänger av skärmen så börjar kameran klicka fram o tillbaks precis som den försöker zooma in eller den har fastnat i något läge. Detta hände helt slumpmässigt en dag efter att jag laddat den.
    Jag tar hand om telefonen och den är i bra skick och har tappat den bara ett fåtal gånger. Har sökt runt i flera dagar på nätet utan någon annan med samma problem. Jag har återställt telefonen till fabriksinställningar, tagit bort alla appar utan någon framgång. Det drar även extremt mycket batteri och telefonen dör efter bara några timmar från att den är fullt laddad.
    Kan någon snälla hjälpa mig som kanske vet vad problemet är och hur man fixar det.
    Tack på förhand..

2. zetrri

zetrri Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter som din kamera sätts på i viloläget. Och därför drar mycket batteri

3. damd

damd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Av en ren jävla slump hittade jag ditt inlägg när jag skulle skapa en tråd om precis samma sak. Det är exakt samma här. När skärmen är avstängd och mobilen INTE är på laddning hörs ett nästan periodiskt sprakande från högtalaren.

Jag använde först CyanogenMod 7.0.3, men unrootade bara för att se om det hjälpte, men det gjorde det inte. Jag provade även med en helt ren installation av CM. Jag är så jävla förbannad.

4. pontz92

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aa vi har nog samma problem fast det är min kamera som spökar o din högtalare.
    Det måste vara ett mjukvarufel också för det bara började från ingenstans efter att jag laddat mobilen. Hade inte tappat den eller nånting alls, kameralinsen är helt ren och ta foto funkar utan problem. Sliter snart ut kameran ur telefonen om ingen hjälper mig lol... Extremt jobbigt att mobilen dör efter en halv dag.

5. damd

damd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag märkte idag att min kamera inte kan fokusera längre. Den fattar inte hur man gör helt enkelt. Detta med stock-ROM.

6. pontz92

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mm har samma problem nu när jag kollade

7. damd

damd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde HTC och snubben som svarade sade att det med allra största sannolikhet är ett hårdvaruproblem och att den behöver skickas in för reparation/utbyte.

8. pontz92

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tur att man inte har någon garanti eller försäkring på den då..

9. damd

damd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

UPDATE! Klickandet har nu försvunnit och kameran fungerar igen. Konstigt. Jag gjorde ingenting medvetet.