Problem: Kameran autofokuserar ej

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av tobiasrx, 6 okt 2012.

1. tobiasrx

tobiasrx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nyss köpt en S3 där linsskyddet var spräckt. förra ägaren hade tappat telefonen.
    Han sa att kameran annars funkade som den ska och det tyckte jag den gjorde när jag snabbt provade den innan köp.

Väl hemma märkte jag att den ej fokuserar och skruvade isär telefonen och tog bort bakre chassit som skyddet sitter på. Startade telefonen men kameran fokuserar ändå inte.

Förra ägaren svarar förstås inte på sms så jag har kollat runt på nätet för att köpa en ny kamera vilket inte är så dyrt. Dock hittar jag ingenstans vart man kan köpa både det bakre chassit och kameran. Tänkte om nån här har nåt tips från en bra billig firma?
    Annars får det bli att beställa från två olika.
    Förresten går det bra att handla från amerikanska Ebay? den svenska har inte alls lika många artiklar.

2. tobiasrx

tobiasrx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

glöm det jag skrivit. Satt och skummade igenom trådarna här och där en skrivit om att det skramlar när han knackar på skärmen i höjd med kameran och att det är autofokusen.
    Jag knackade och sedan startade jag telefonen och vips så funkar fokuseringen igen :)