Kameran dränerar batteriet??

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Zodde, 6 apr 2011.

1. Zodde

Zodde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har haft min Arc nu sedan torsdags i förra veckan.

Angående min batteritid så har jag haft synnerligen ojämna resultat. Inatt drog den ca 50% medans natten dessförinnan drog den betydligt mindre.

Jag har funderat länge på vad som skulle kunna vara orsaken och just nu riktas min misstanke till kameran i mobilen. Jag startade om mobilen i förgår efter att batteriet sjönk kraftigt. Därefter var förbrukningen mer normal. Igårkväll fick jag ladda mobilen och tog ur den ur sin laddare runt 19.00. Spelade AirAttack HD 20-30 minuter vilket resulterade 20% tapp i batteriet. Jag lekte även med kameran när min dotter skulle lägga sig.

Den natten drog mobilen som sagt 50% ungefärligen, den var nere i 38% klockan 6.

Anledningen till att jag misstänker kameran är att den hade jag inte rört sedan omstarten tills först runt 19.30. Därefter har batteriet sjunkit fort.

Ni som upplever att batteriet håller länge, har ni använt kameran sedan senaste omstart?
    Ni som upplever att batteriet inte håller länge, har ni använt kameran?

2. TomasL

TomasL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Jag tillhör den katigorin som har bra batteritid och jag använder kameran dagligen.
    Skickar mycket MMS och laddar upp bilder på facebook.

3. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag använder också kameran regelbundet och klarar tre dagar på en laddning när jag inte använder telefonen alltför mycket.

4. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det du nämner om kameran är intressant då min batteritid förvisso är utmärkt överlag men jag upplevde ett snabbt dyk från ~42% till ~25% efter att ha tagit ett par bilder.

Inte direkt men under en relativt kort period efteråt sjönk batteriet mycket snabbt.

Som jämförelse kan nämnas att mitt batteri bara tappade ~1% över 6 timmar i natt.