Problem: Kameran hackar vid videoinspelning.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av sop@n, 28 sept 2011.

1. sop@n

sop@n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Fick precis tillbaka en ny S2 på försäkringen. Problemet jag har med den att videoinspelning i HD (både 720 och 1080p) hackar. Gäller både interna minnet och på ett SD kort. Är det mjukvarubugg eller är det något fel på min telefon?

2. Baso

Baso Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns en kamera update på samsungs egna app program "samsun app" i telefonen sök camera uppdatera den... om inte testa factory reset?

3. dekbom

dekbom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har haft min sen början på sommaren och min har nyligen börjat hacka vid inspelning också. Skall köra factory reset och se om det löser problemet.

4. abru

abru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min gjorde samma sak, men efter att ha sänkt exponeringsvärdet så slutade den. -1.0 gjorde att lagget försvann.

5. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det hjälper inte att installera uppdateringen, och jag vet inte om det är hårdvarufel eller mjukvarufel. En del verkar ju inte ha problemet, och en del har det. Jag har jätteproblem tex.

Abru: jättebra tips. Det är just slutartiderna som jag tror är koko på maskinen. Är det dåligt ljus (inomhus tex) blir det ryckningar, men i bra ljus tex utomhus har jag aldrig problem. Och ju sämre ljus desto mer ryck.

Jag provade -1 på exponeringsvärdet och det blev mycket bättre då. Men inte helt fritt från ryck.

Baso: Jag har provat factory reset många gånger, det hjälpte inte mig.

6. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag uppdaterade firmwaren idag till officiella 2.3.4. Den fixade inte kamera ryckningarna.
    Jag har bara väntat på denna uppdatering och hoppats den skulle fixa det, så nu skickar jag den på rep tror jag. (SUCK!)

7. sop@n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom min telefon var ny hade den senaste kamera programvaran, blir o ringa samsung och fråga, jag gillar att filma så de är en stor del att kunna filma med mobilen eftersom den alltid är med.

8. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Har samma problem på min. Upplever också att det är i taskigt ljus som det är värst. Inbillar mig även att det kan ha med minneskortet att göra, att det är för långsam write..

9. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

För mig spelar det i alla fall ingen roll om det är det interna minnet eller mitt sd kort som sparas till det hackar oavsett.

Taskigt ljus, eller tja molnigt utomhus är samma sak, eller i skyming, ryck ryck ryck.,
    Inte ens inomhus med lampan på blir det bra.

Kolla med mediainfo vad ni får för framerates på det inspelade.

Jag får allt mellan 16 och 30 fps (snitt).. De flesta ligger på runt 20fps (snitt)
    eftersom när man filmar så kan det går bra i 10-15 sek sen börjar det rycka några sekunder för att sen blir bra igen. Så håller det på så.

10. sop@n

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte kollat min men misstänker att de är liknande, riktigt dåligt enligt mig, filmar man ska det vara en konstant fps allt annat är helt fel. De här måste fixas med mjukvaru uppdatering, annars blir jag besviken på samsung.

11. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag tycker det också... konstant fps skall det vara.
    Hoppas de kan fixa problemet.