Problem: Kameran kan inte fokusera/ linsskyddsproblem?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av piratrik, 17 maj 2012.

1. piratrik

piratrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena. Min annars utmärkta fungerande telefon har haft lite problem med kameran. Det är så att den blev med tiden jäkligt repig på linsskydsplasten så jag googleade problemet och gav ett försök att polera detta med metall-pollish.
    Blev helt oanvändbart. :(

Efterssom den ändå var förstörd så läste jag på nåt desire-forum att man kan ta av och borra bort skyddet helt och ersätta det med skyddsplast typ skärmskydd. så jag testade detta och nu kan den inte fokusera alls, om jag sätter ett förstoringsglas framför blir det skarpt så problemet är fokusen men jag vet inte om det är pga att lins-skyddet fokuserade eller om jag när jag öppnat telefonen har förstört autofokusen då jag inte märker att den fokuserar alls.

Så för att förtydliga min fråga:
    Tror ni jag löser problemet om jag köper en ny baksida med nytt linsskydd. Eller tror ni jag har haft sönder autofokusen?
    Någon som själv har tagit bort skyddsplasten? (inte klisterlappen)

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Nu gjorde du bort dig, Häxan putsmedel ska du använda. Finns i de flesta matbutiker
    Ett måste att ha om man har fina objektiv eller till allt möjligt som man ska se igenom.

Du råkade inte borra inte ned till själva kameran i sig!?

Ska du köpa ny baksida är det både billigt och busenkelt att byta http://www.24.se/mittenram-svart-till-samsung-galaxy-s2-i9100-p-17557-c-1166.aspx

Har du en vit baksida får du köpa hela chassit: http://www.24.se/samsung-gti9100--galaxy-s2-skal-vit-p-17741-c-1166.aspx

Last edited: 17 maj 2012
    Appel72 gillar detta.
  3. piratrik

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret! Nej jag montera isär och borrade. Jättebra länk. Bara hittat i england tidigare. Häxan använder vi till kopparkittlar osv, måste testa!

Du vet inget om fokusmotorn eller plastbitens inverkan för fokus?

4. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

nope...kameran fokuserar inombords, dvs inga externa delar du kan se med blotta ögat rör på sig.

5. piratrik

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

man brukar märka när den försöker fokusera i kamera mjukvaran, tänkte att jag kommit åt nåt när jag öppnade den eller så. Men jag ska nog köpa en ny baksida och hoppas det löser problemet. Tack för svaren!