Problem: Kameran kan inte spara bilder

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Slick-Rick, 16 jun 2014.

1. Slick-Rick

Slick-Rick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej,

Återställde min Z1 Compact förra veckan utan att få bukt med problem jag hade. Bilderna jag tog sedan dess verkar ha blivit korrupta när de sparades så kan inte visa alla nu. Återställde telefonen på nytt idag och kan nu inte spara bilder jag tar till mitt SD-kort. Kameraappen säger "Det gick inte att spara". Interna lagringen fungerar som det ska. Gissar att det har något att göra med restriktionerna Google införde iom 4.4 men vet inte hur jag ska få bukt med det. Någon som kan tipsa om något sätt?

Tack på förhand!

2. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Vad hade du för problem? Min kamera stänger av sig ofta och jag hade tänkt återställa, var det samma problen?

Skickat från min D5503 via Tapatalk

3. Slick-Rick

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Försöker alltså spara till SD kortet när jag får meddelandet om att det inte går. Vill inte formatera kortet om jag verkligen inte måste.

4. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Kitkat gör att bara Sonys och Googles appar (som jag fattat det) har tillgång till sd kortet förutom i en särskild mapp under typ: androod/data/appensnamn/ eller liknande sökvägen.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

5. Slick-Rick

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja, jag har läst att det är något åt det hållet med minneskort och 4.4. Jag tycker det är konstigt att det blir så när det är samma kort som innan formateringen bara... Jag gjorde så att jag formaterade iaf. Det tog bort felet. Irriterande att behöva göra det varje gång man genomgår denna processen bara.