Problem: Kameraproblem: samsung's svar

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av AndersE, 19 okt 2011.

1. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag ringde till samsungs helpdesk idag och klagade på att min kamera framedroppar nåt grymt i hd upplösningarna.

Killen där svarade att de hade inte hört NÅNTING om att nån annan skulle ha dessa problem, så enda svaret var att jag skulle uppdatera till senaste firmware (2.3.5), det har jag gjort nu. Men det gjorde ingen skillnad alls.

Sa också att jag hade en ROSA fläck i mina filmer och bilder. Det visste de om tydligen och skyllde på för hög temperatur.. Men man ska ju kunna fotografera utomhus i 25 graders värme tycker jag. Och telefonen är ju inte så varm..

Jag kollade på en video jag spelat in inomhus och ljusstyrkarn går upp och ner i 2 steg ( mörk och lite ljusare), när den är ljusare så framedroppar den, så skiftar den ner till låga värdet så framedroppar den inget.

Detta upp o ner skiftande sker med ca 1-2 sek mellanrum hela tiden.

Ryckningar:
    http://www.youtube.com/watch?v=lE8gWSUuWEo

Pink spot:
    http://www.youtube.com/watch?v=o1W1MnrwV6I

Last edited: 19 okt 2011
  2. Oscar Almgren

Oscar Almgren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Intressant att se din film med rosafläckenproblemet. Jag har inte sett det förut och inte tänkt på om det finns i mina bilder.

3. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nä det syns ju inte alltid, men ofta på ljusa bilder/filmer.

4. HMB

HMB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

För att bli av med "röda punkten" så kan du testa byta inställning för vitbalansen. "Glödlampeläget" fungerar oftast bäst för mig och ger ingen röd punkt när jag tar bilder på vita motiv.

5. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Såg denna rosa fläck idag och undrar lite vad man ska göra lämna in eller leva med det . Finns det något dom kan göra åt det ?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. Droid76

Droid76 Guest

Om det är hög inre temp kan jag tänka mig hårdvarufel, men efter vad du beskrivit bör det vara mjukvarurelaterat?

Du har inte Andriod OS-buggen? Min lur laggade så fort den fick jobba lite och det var hemskt. Kollade batterianvändningen efter en natt och såg att Android OS låg i topp på förbrukning. Körde en fabriksåterställning och nu flyter allt som det ska.

Testat en fabriksåterställning?

7. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har testat fabriksåterställning efter varje uppdatering. Samma kamera problem i 2.3.3, 2.3.4 och 2.3.5.

8. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har hört att camera firmware uppdateringen som finns på Samsung apps ska ha hjälpt mot den rosa fläcken för vissa.

Galet söt katt förresten ;)

9. HMB

HMB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har ni testat det jag tipsade om?