Kameratelefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kristofer, 11 okt 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå på er!

Jag är i behov av en ny mobil och värdesätter att ha en någorlunda skaplig kamera. Utöver detta är jag ett fan av batteritid, och en skaplig surfupplevelse skadar ju inte heller :) Budgetmässigt vill jag helst inte överstiga 4000 kr.

Den mest självklara telefonen vore kanske Nokia N8 då, men samtidigt är jag lite sugen på att testa Android. Symbian är ju inte perfekt och alla android-nissar världen över kan ju inte ha fel, eller?

Vore Motorola Milestone XT720 något? Någon som har testat den? Eller kanske X10:an, om den nu får uppgraderat android snart?

Eller finns det någon helt annan telefon jag borde överväga istället?

Tack på förhand

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är du ute efter en kamera mobil med android ska du strunta i de du har skrivit där. Motorolan vet jag visserligen inte så mycket om men x10:an skulle jag hoppat över helt och hållet.

Jag skulle valt denna.

https://swedroid.se/altek-leo-kameramonster-pa-14-megapixlar-pa-vag-till-europa/

Skulle den av någon anledning inte komma hit till Sverige skulle jag importerat den. Om kameran är det viktigaste

3. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    X10 har ju jäkligt bra kamera för sitt pris och så får du Android på köpet

4. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Sen kan man hitta en x10 för runt 2000-2500 på blocket

5. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe, jo jag har sett den där Altek men jag behöver dessvärre en ny telefon igår, typ. Om den håller allt vad den lovar får man eventuellt försöka göra något smidigt byte när den väl kommer.

Motorolan finns mer info om här:
    http://developer.motorola.com/products/milestone-xt720/

Och nog låter det rätt nice, även om många recensenter säger att kameran inte riktigt håller vad den lovar...

Men annars är det alltså X10:an ni rekommenderar i första hand? Går Nokia N8 bort i.o.m. Symbian? Och vad - om ni ursäktar att jag kanske ställer frågan i fel tråd - är den stora fördelen med att gå över till Android för mig?

Tack för svaren så här långt - det uppskattas!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.