Kan ej ansluta till Wi-Fi hotspot

Diskussion i 'Allmänt' startad av bstrand, 29 jul 2011.

1. bstrand

bstrand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har problem att använda tethering och ansluta min bärbara dator med Windows 7 till telefonens Wi-fi. Jag har sökt och läst gamla trådar men hittar ingen lösning...

Telefonen är en Samsung Galaxy S2 och jag kan starta upp internetdelningen i menyn inställningar/trådlöst och nätverk/internetdelning.. osv och bocka för "Portabel Wi-Fi hotspot. Testar jag sedan att ansluta med en äldre bärbar med Windows XP så fungerar det perfekt. Hittar nätverket bland övriga nätverk, väljer anslut och så hoppar det igång. Problemen kommer när jag gör motsvarande på min W7-dator. Den hittar nätverket och ansluter men sedan kommer det upp det lilla gula utropstecknet nere vid klockan och det står "internetåtkomst saknas" när man lägger muspekaren över (utan att klicka). Öppnar jag sedan webbläsaren så funkar inte internet, som att den inte är ansluten till något nätverk.

Det verkar alltså som att felet egentligen ligger i datorn, men jag testar ändå på detta forum då jag är säker på att kunskapen finns här :)

Tilläggas bör att jag haft samma problem när jag försökt ansluta till en telia Homerun surfzon, jag lyckas ansluta men sedan kommer utropstecknet upp och "internetåtkomst saknas". Det verkar som att datorn låst sig på nån inställning till mitt ordinarie trådlösa hemma, vilket fungerar perfekt.

Vi ska åka iväg på semesterresa om några dagar och då var ju planen att ha med min bärbara och surfa via mobilen, men nu verkar det kört.

Hjälp!!

2. bstrand

bstrand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det löste sig med ipconfig /renew