Kan ej få bort " hemligt nr"

Diskussion i 'Allmänt' startad av persuader, 9 feb 2014.

1. persuader

persuader Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mitt nr är dolt för dom jag ringer till. Inställningen under "telefonluren" är att det skall visas men ingen ser mitt nr. Under inställningar/status står det dolt oavsett vad jag gör. Har oxå stängt av dolt nr hos telia utan effekt. Verkar ha låst si sedan kitkat 4.4.2. Någon som kan hjälpa?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har du pratat med kundtjänsten på Telia?

3. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte riktigt hur det ser ut i en Nexus, men på min Xperia går man till Inställningar / Samtalsinställningar / Ytterligare inställningar / Nummerpresentation. Där kan man välja ett av tre alternativ: På, Av, Enligt Operatörsstandard

Den där "Status" du nämner är nog endast till för att visa aktuella inställningar, så leta lite till bland inställningarna.

4. persuader

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

e7andy: Hade inte tänkt på det....tack! Skall slå dom en signal om det inte löser sig

daltemyr: de inställningar du beskriver ligger lite anorlunda i Nexux men de har jag ändrat flera gånger med omstart utan effekt

5. daltemyr

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Det är ju inte telefonen som inte skickar ut sitt telefonnummer. Telefonnumret skickas ut av telestationen, såvida man inte begärt att numret ska vara skyddat, antingen med en permanent inställning i abonnemanget, eller genom att ett telefonnummer som man vill ringa föregås av en #-sekvens som jag inte kommer ihåg, men som läggs till automatiskt om telefonen är inställd på det sättet. På din beskrivning verkar det därför som att telefonen har hakat upp sig i detta avseende på något vis. Har du provat olika former av återställning?

6. persuader

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack för hjälp och info. Funderade på det igår kväll. När jag går in och trycker "systemåterställning" så visas det att all info från mailkonto, musik, foto och hämtade appar på telefonen raderas. Allt detta är ok men det är ju jobbigt med de appar man har och använder. Finns det något annat sätt att återställa?

7. daltemyr

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Har du telefonbok och kalender synkad med Google så är det inga problem med dem, de kommer att återställas vid första synkningen när du loggar in med ditt googlekonto. Likaså kommer Google ihåg vilka appar du köpt och installerat, även de som var gratis, och du kan återinstallera dem från listan "mina appar/alla appar" i Google Play. Dock kanske en del inställningar och data som highscores i spel och liknande försvinner såvida inte dessa ligger sparade på nån spelserver som hör till spelet, och du kanske måste mata in användarnamn och lösenord på en del ställen, som t.ex. Facebook, men det är inte så jobbigt som det låter, men visst, en del saker måste man knappa in på nytt, så det kan kanske vara bra att ha sånt som användarnamn och kontouppgifter uppskrivna nånstans. Se bara till att spara undan allt som du lagt dit själv, som skärmbakgrunder och egna ringsignaler osv. Flyttar man musikfiler och bilder till minneskortet så påverkas inte dessa av en systemåterställning. PC Companion har en bra backupfunktion man kan använda annars.