Problem: Kan ej genomföra köp på Market

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av PatricF, 16 dec 2011.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag fick min Galaxy Nexus här om dagen, det är min fjärde Android-telefon och är Riktigt nöjd med den.
    Dock har jag ett problem när jag försöker köpa apps på Market. Klickar jag på Köp så står den bara där och tuggar, jag får dock mail om att köpet har gått igenom men den vill inte installera det. Startar jag om och går in på samma app i Market så är den inte köpt.

Samma problem är det på webben men där står den och tuggar lite sen får jag följande meddelande:

Har någon annan samma problem? Är det något fel på Market? Blir inte klok på detta..
    Jag kan installera apps jag redan har köpt och gratis apps utan problem, det är bara köp som inte går att genomföra..

2. nackskott

nackskott Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade något liknande problem igårkväll, jag provade att starta om luren och sen funkade det. Sen fick jag kvittens i morse på ett köp jag gjorde igår kväll, så det kan nog vara att market är lite segt just nu också kanske?

3. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Startade om och testade genomföra ett köp, då fick jag iaf fram att jag skulle bocka i någon agrement sak men det gick inte genomföra. Dock fick jag fram ett felmeddelande direkt i market nu, och kollar jag på min beställning på wallet.google.com så står det "Order canceled due to internal error in Market" sen står det inte mer...

4. nackskott

nackskott Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm..låter som ett ärende för deras support, helt klart. Har pengarna dragits och så, från det du köpt?

5. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Haha okeeej, såg precis i notification-baren att Alla apps jag hade köpt har nu installerats :P Det var runt 20st ^^
    Det har antagligen varit någon hängning eller liknande i deras system :)

6. Tomza

Tomza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En riktig noob-fråga nu... Men kommer betalningen av apps att komma på telefonräkningen eller kan den dras direkt från bankkortet?

7. bay77

bay77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Betalning sker via det kort du lagt in. Inte möjligt via telefonräkningen :)

Tomza gillar detta.
  8. Tomza

Tomza Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, måste man vara 18 år för att ladda ner apps gratis? (alltså för att registrera sig, var så förut på apple vet jag iallafall)

9. Slipurson

Slipurson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Lånar denna tråd, i hopp om att någon kanske vet hur jag ska göra,

försökte köpa en app på market, den gick inte igenom, så jag skippade det helt för ett tag, men nu är det så att VARJE gång market kollar efter uppdaterade appar så får jag upp en notis om "köpet kan inte genomföras" oerhört irriterande måste jag säga och det finns ju ingen möjlighet att ta bort en transaktion i google wallet heller så den ger inte upp...

Ska maila google och app-utvecklaren om detta med så får jag se om jag får nått svar.

10. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Nej, du måste inte vara 18år för att ladda ner apps gratis. Du startar helt enkelt market med ditt gmail konto, det är enbart när du ska köpa en app som dom vill ha ditt visa-kort. Till skillnad från apple som förut ville ha visa-kortet även om du inte tänkt köpa något...