Problem: Kan ej logga in via Nordeas mobila hemsida efter installation av ICS

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Ellerström, 6 jul 2012.

  1. Ellerström

    Ellerström Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Alla,

    När jag surfar in på mobil.nordea.se och klickar på "logga in" så hänger sig webbläsaren i min Note (samma för Chrome, Dolphin och standard). Innan man kan surfa igen måste man starta om webläsaren. Körde tidigare custom rom (Stunner) och då fungerade det fint att logga in via mobilversionen av sidan.

    Kan någon vänlig själ kolla om Ni har samma problem som jag (behöver inte vara kund hos Nordea för att testa, då mitt problem är att jag inte kommer in till "logg in sidan")? Kan tillägga att mobil.nordea.se fungerar ypperligt från min dator t.ex., så det är ingen driftstörning eller fel på sidan.

    Mvh
    Niklas
     
    Last edited: 6 jul 2012
  2. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 035
    Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Nästan likadant för mig. Kan inte logga in, men webbläsaren fryser heller inte. Däremot kan jag inte logga in via Nordea's app. Men jag kan logga in, på mobilen, via desktopsidan och via Bankdroid.
     
    Last edited: 6 jul 2012
    Ellerström gillar detta.
  3. Ellerström

    Ellerström Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tackar, då är jag inte ensam.

    Har samma symptom som du: Kan inte logga in via mobilsidan eller appen, men kan logga in via desktopsidan och bankdroid. Skumt...
     
  4. mistluren

    mistluren Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också problem med appen.
    Kontaktade Nordea, som vill att man avinstallerar appen och laddar hem den på nyt från Play butiken...
    Skall straxt göra det..och se om det hjälper...

    Har nu talat med Nordea igen, eftersom det inte fungerar. De lägger ett case till sina tekniker som skall titta på detta. Det verkar vara nytt för dem att vi fått problem !
     
    Last edited: 6 jul 2012
  5. markoff

    markoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Precis samma här!
     
  6. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Har allmänt problem med Nordea appen. Oavsett ICS eller GB, buggig som bara den. Tycker dom borde utveckla en bättre, nått åt Swedbank hållet.


    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  7. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 035
    Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Har ominstallerat appen minst fem gånger utan resultat :P
     
  8. Ellerström

    Ellerström Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min gissning är att appen bara är ett skal som pekar mot den mobila sidan, och då denna inte fungerar på Noten så fungerar inte appen heller.

    Mitt tips är att använda den mobila sidan då denna är mycket bättre än appen (när den fungerar :cool: ).
     
    Last edited: 7 jul 2012
  9. mistluren

    mistluren Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nordea har ringt mig !!!!
    De sade sig vara tacksamma för att bli uppmärksamamde på problemet med appen.
    De menar att det enbart är Note som fått problemet och då efter att man installerat ICS.
    Tills problemet är löst blev vi rådda till att använda den vanliga internetbanken......
    Men faktum är att de ringde upp... och bara det är ju en liten framgång :-)
     
    Ellerström gillar detta.
  10. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 035
    Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Skrev till Nordea om problemet, och fick till svars:

    Hej

    Nordea appen ska även fungera i ICS.
    Du kan prova avinstallera appen och installera om den igen.
    Skulle detta inte hjälpa föreslår vi att du tar kontakt med vår internet support som kan hjälpa dig felsöka.


    Lite fult när de ändå är så pass seriös bank att de har en i supporten som inte ens kan ordentlig svenska.