Kan ej Öppna MMS hjälp mottages innerligt tacksamt

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av thiger, 29 mar 2011.

1. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Får följande meddelande vid öppnande av mms: ser en liten thumbsnail av bilden etc men så fort jag skall öppna det står det process com.android.mms har avslutats oväntat var god försök igen. -> Framtvinga stängning.

Nån som har lösning på detta ?

2. Hazzlare

Hazzlare Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem. Detta uppstod efter att jag uppdaterat till 2.2.1. Får även de tre vibrationerna innan det där meddelandet. Ringde Samsung och hon påstod att jag behövde göra återställning av telefonen efter uppdateringen, då skulle det lösa sig.

Har inte gjort det ännu då jag inte orkat, så kan inte svara om det verkligen hjälper.

3. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

funkar inte med fabriks återställning. och kan man inte lösa det på nåt sätt, så återstår det bara att skicka in mobilen på service om man inte kan rensa mobilen själv ifrån android programvaran. kostar ca: 500:- och sitter man med rootad lur så säger samsung att garantin ej gäller. Men service säger det att dom inte nosar runt efter sådant. Problemet kan även ligga hos simkortet, så testa byt det också

Last edited: 29 mar 2011
  4. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har samma problem med min, officiell JS7, fabriksåterställd efter installation.

5. Cheeselius

Cheeselius Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem jag med... Det man kan göra är att man långtrycker på bilden, eller den lilla "ramen" som blir av pratbubblan rund bilden, så kommer en meny upp, där väljer man spara objekt (eller nåt liknade). Då kan man kolla på bilden i helskärm i galleriet.

6. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

hmm.. force close problem brukar kunna lösas efter en återställning.

Ett till förslag innan flash med odin/spoofFw är att rensa dalvik cachen.
    Att skicka en den på garantin ska väl va gratis?

7. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Det är klart att det är gratis om det går på garanti, men tänkte det skulle vara bra att tala om kostnad ifall det inte går på garanti. Tycks vara lite av en grå zon med just detta. hur rensar man dalvik cachen ? har redan kört spoofFW för att kunna installera original Rom från Kies.

Detta Force Close problemet löses inte med återställning. Buggen ligger i Själva rom mjukvaran, har råkat ut för den tidigare när mobilen var rootad, och då löste jag det genom att flasha om den med en annan rom. Men nu när man kör med original rom så går tyvärr inte det.

8. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Det där stämmer men i mitt fall är det konstigt, för om jag får mmsèt ifrån en iphone 4 så kan jag inte öppna det, men när samma person testar ifrån sin gamla iphone 3à så kan jag inte öppna mmsèt då bilden är dold, men jag kan spara ner den så som det förklaras här ovan. "olika mobil nr på dessa iphone`s" sen börjar personens nummer på +46 där avsändarens namn/mobil nummer står, men i kontakter så står numret som vanligt, utan +46. Kan detta spela någon roll ?, och vart isådana fall tar man bort +46 ifrån resten av mobil numret ?

9. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Ok, enklast gör man det genom CWM. Men det finns nog andra sätt också. Har bla sett att man kan göra det i titanium backup.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Hur löser titanium backup / CWM problemet ?

11. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

12. w@z up!

w@z up! Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan ej öppna MMS

Fick problem även jag med Samsung S
    Jag återställde mobilen 3 ggr.
    Sen märkte jag en väldigt konstig sak. Skickade mms med en gammal Nokia till nya Samsung S så gick det ej att öppna meddelandet utan det stod :
    (process com.android.mms har stoppats oväntat.....
    Men jag sparade filen genom att trycka på mappen o kollade bifogade objekt i listan o därifrån kunde jag markera o spara bild osv.
    Men lustigt nog så fungerar det att ta emot från en annan android mobil :-)
    :cry: :cry: :money: :cry: :money: :sealed: :money: :cry:

13. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har liknande problem men istället för FC så står det (det går inte att hämta meddelandet) och sen avbryts det. Men byter jag till min gamla lur så går det att hämta. Någon som har nått tips vad som kan vara fel.

14. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Finns redan en tråd om detta: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=38746

Läs igenom, finns ett par idèer om vad som orsakar problemet, själv kan jag bidra med följande information: Felet ligger i Androids mjukvara, och tycks inte drappa alla, har inte koll på varför just jag och många andra drabbas medans vissa inte drabbas. Det jag dock vet är att felet kom med 2.2.1 och när jag la in 2.2.3 så fungerade det att ta emot samt öppna mms

Kolla följande sida för att se så era inställningar stämmer: https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar