Problem: Kan ej surfa med browser längre.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Ozzalbatrozz, 27 aug 2011.

1. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hej på er!

Har precis fått ett problem med telefonen som jag aldrig läst om tidigare. Jag kan inte surfa med stock browsern längre. Alla andra appar fungerar och även *vissa* browsers. Dolphin fungerar ej medan Xscope fungerar t ex.

Flashade just in baphista 3.7.3 från att ha haft 3.4 och var säker på att det skulle lösa problemet. Men nej samma skit. Kollar man på symbolen ser det ut som att den skickar data (pil upp) fast den verkar inte ta emot någon (pil ner). Alltså enbart i browsers, öppnar jag Google Maps lyser båda pilarna friskt och kartorna laddas ner.

Någon som har någon idé?

2. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Avinstallera alla webbläsare utom stock browser. Det har funkat på andra mobiler med Android jag har haft

Sent from my awesome X8 using Tapatalk

3. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Tog bort alla andra browsers innan jag flashade 3.7.2..Det är verkligen skitskumt detta. Ska testa att byta kernel. Det är ju en av de få saker jag ändrat för några dagar sen.

edit: Hjälpte ej. Detta är ju fan helt otroligt. Undrar om det är halebop som bråkar men samtidigt fungerar ju allt utom just browsers...

edit2: Om jag använder wifi och surfar som vanligt och sedan SLÅR AV wifi så fungerar data en stund, typ tills man byter sida. Var på google och slog av wifi. Kunde sedan göra en sökning och visa bilder och bläddra. Och det var inget som låg i cache eller så. Sedan bytte jag sida och då fungerade det inte mer.

Last edited: 27 aug 2011
  4. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

@ Ozzalbatrozz: Var faktiskt med om samma problem på min dotters SGS för bara en vecka sedan och hon har också Halebop. Rev mej i huvudet och fattade ingenting. Slutade bara funka helt plötsligt.

Kollade APN-inställningarna, flashade in stock-rom, flashade in en annan rom men inte fan hjälpte någonting. Tänkte precis sätta mej och skriva samma fråga som dej här på forumet då min dotter helt plötsligt säger: "Jag måste fylla på pengar för dom är slut" o_O

Tror ni jag blev vansinnig, hmmmm :ehm:

Nu menar jag inte att du har glömt att fylla på pengar utan ville bara skriva om det för det var "en kul grej" och stämde med din beskrivning. Men ta och kolla så det inte hänt något med APN-inställningarna. Finns beskrivning av inställningarna i Wikin här på swedroid.

Last edited: 27 aug 2011
  5. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hehe, ja pengar är ju en fördel att ha. Men jag vete 17 om det ÄR halebop problemet ligger hos. Om jag skriver in t ex facebook i sökfältet tankar den ju ner suggestions :S Sen om jag trycker på sidan laddar den bara men klarar inte av att öppna...

6. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Tja, det låter ju onekligen skumt. Hade du provat att köra in Batista med wipe eller bara no wipe? Det var heller inga fel på APN?

7. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Batista utan wipe men körde factory reset/clear cache och clear dalwik cache manuellt i CWM innan jag flashade in den. Försökt rensa data och så i browsern med men har inte hjälpt. Det skumma är ju att det var samma problem när jag laddade ner Dolphin och provade o_O

Borde ju faktiskt vara APN-problem av något slag då, telefonen är ju helt ominstallerad.. Får fortsätta imorgon måste sova. Tack för hjälpen Ivan!

8. målsman

målsman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått samma problem. Började i fredags, kan inte surfa i browsers men datatrafiken funkar i appar som facebook, market osv. Kör stock rom, och halebop. Hör av dig om du löser det

9. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Åfan då är det nog halebop som bråkar. Ska prata med dom under dagen.

10. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Provat ett annat modem då jag läste i modemtråden att någon hade haft problem med KH3 så har nu KG2. Dock samma problem.

Halebop har "reggat ett ärende"..

11. målsman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör också kg2 men det har jag gjort hela tiden. Halebop gjorde en uppdatering på mitt telefonnummer. Men det hjälpte inte, får kontakta dom igen
    edit: Xscope och firefox funkar för mig..men inte opera eller stock som jag brukar använda

Last edited: 28 aug 2011
  12. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ok. Aja de skulle kontakta mig i veckan för de reggade ett ärende. Vi får hålla varandra uppdaterade. Dock vet jag inte vad 17 som kan vara fel. Prövade att sätta in mitt simkort i en gammal nokiatelefon och då fungerade det att surfa med Edge på alla sidor. Jag har testat att stänga av 3g på min SGS II och bara köra edge men det är samma fel med stock browser.

Behöver du surfa real bad så kan du tanka xscope förresten. Det verkar fungera med den. Dolphin är dock fortfarande lika stendöd som stock browsern...

13. målsman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja detta är väldigt skumt. Ska prova mitt sim i tjejens htc när hon kommer hem. xscope och firefox funkar på min men inga andra som jag testat, dock gillar inte dom nåt vidare..

14. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Kan någon som kör med Halebop posta sina APN-inställningar kanske? :)

15. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    JAG TROR JAG FIXA DET! Testat lite olika APN innan men äntligen hittade jag en som fungerar!

Ändra din internet APN. Såhär ska den se ut:

Namn: Halebop suger getpung
    APN: online.telia.se
    Proxy: -
    Port: -
    Användarnamn: -
    Lösenord: -
    Server: -
    MMSC: -
    MMS-proxy: -
    MMS-port: -
    Mobil landskod: 240
    Mobil nätverkskod: 01
    Verifieringstyp: -
    APN-typ: Internet

Det jag egentligen gjorde var alltså att ta bort både port och proxy så kickade det igång. Ska försöka få fram det till Halebops support så fler inte sliter håret av sig när deras inställningar inte fungerar.

16. målsman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

japp det funkar. bra jobbat. konstigt att vi redan hade samma APN namn :)

17. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hehe tyckte det passade ;) Jag misstänker att de ändrat sin APN nyligen. Har för mig adressen var "halebop.telia.se" men på deras hemsida står det "online.telia.se" vilket bara verkar fungera om man tar bort proxy och port då, iaf på denna luren. Ska försöka få in denna info i deras tjockskallar så de kan ge vettig support till de andra halebopstackarna med SGS II, då infon på deras hemsida är fel för oss :P

18. Revoid

Revoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag och en polare bägge har sg2 hade precis samma fel. funkade att ta bort proxy samt portnummer.

jävligt skumt fel. men du kan ju hälsa dom att har hänt fler personer :-)

19. korvkiosk

korvkiosk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har samma fel vart tar man bort proxy?

20. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Meny -> Inställningar -> Trådlöst och nätverk -> Mobila nätverk -> Åtkomstpunktsnamn.