Problem: Kan ej uppdatera efter flash + root

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av BBRS, 23 mar 2012.

1. BBRS

BBRS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Första inlägget här!

Tänkte ta och roota min SE Arc efter att den börjat bli trög pga alla appar jag hade och telefonminnet var konstant lågt då jag hade massor av systemappar som ej gick att ta bort.

Letade runt på nätet och efter flera försök ser jag att firmware .62 ej gick att roota. Då hittar jag flera ställen som säger att man kan flasha om den till firmware .42 och sedan roota för att sen enkelt göra en OTA uppdatering!

Allt gick bra tills jag skulle uppdatera.

Använde mig först av Wotan för att flasha och sedan av ZergRush för att roota.

Prövade också flera olika 0.42 firmwares men ingen gick att uppdatera efter jag rootat. Det fungerade inte ens med PCC.

Låste upp telefonens bootloader innan också det funkade perfekt.

Går inte att uppdatera via datorn ens. Läste någonstans att det har med någon som heter MD5 file check att göra..

Skulle vara väldigt tacksam om någon vet hur man löser detta problem!

Edit: Nu fungerar inte skiten alls. Den är helt död vägrar starta...

Edit 2: Efter ett samtal till Sony Support så är det som så att om man låst upp bootloadern så går det ej att uppdatera via OTA eller PCC... Han sa även att de killarna i servicen ser om telefonens bootloader har blivit upplåst även om jag låst den igen.

Last edited: 23 mar 2012
  2. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Kolla på XDA för att låsa bootloader igen, brukar lösa sig då.