Kan en "beg" SGS verkligen vara såhär billig?!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av marcuspresident, 24 nov 2010.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

2. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

varför inte?

det kan vara ngn som är väldigt dum elr väldigt snäll :teeth:

3. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag tycker det ser grymt skumt ut när du ombeds betala till ett bankkonto. Bättre då att du erbjuder dig betala extra för att transaktionen ska ske genom en säker kanal, dvs. en registrerad tredjepart som håller varan tills de fått pengarna av dig, och inte skickar vidare pengarna förrän du gett klarsignal om att varan är som utlovad.

4. grenhall

grenhall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bedragare. Läs tråden där en kille ska köpa en SGS på nätet. Jag och många till har skrivit en hel drös med matnyttig information där.

Sent from my X10 Mini using Tapatalk

5. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

En väldigt öppnad kartong för att säljas i oöppnad kartong :/
    Nyttja internetgiro eller dyl, går inte säljaren med på det bör man vara aktsam.

6. tjonken

tjonken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Fold 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Fold 3
    Telefon 2:
    Cosmo Comunicator
    Telefon 3:
    Pixel 7a
    Tycker det luktar skumt, åk och köp den kontant annars så att du får se varan innan du betalar den.

7. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för alla råd!
    MaO så ska man köpa Cash eller någon form av betaltjänst och SGSsen bör ligga runt 3500:- om det ska verka rimligt!

marcus

8. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Rimligt och rimligt, kanske någon som behöver snabba cash.
    Jag personligen har inget emot att köpa fynd, dock har jag alltid krav att få
    se varan innan köp och absolut aldrig fördkotts.bet.

Blir du blåst ser du aldrig pengarna igen då brottet är väldigt lågprioriterar.

9. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Om det verkar för bra för att vara sant, är det alltid det också när det gäller annonser. Solklart fuffens då han bara vill ha betalt till kontot. Maila och säg att du kan mötas upp för försäljning, och se om han över huvud taget svarar.

Öga mot öga eller möjligen Internetgirot är det som gäller när man gör såna här affärer, annars ber man om att bli lurad tyvärr.

Man behöver absolut inte sälja sin SGS för 2200 kr för att få den sålt snabbt, 3000 kr skulle ledigt räcka för att få den såld samma dag, kanske 3500 till och med.

10. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För bra för att vara sant, verkligen! Men kan du se den på plats så visst, men annonsen är ju en månad gammal. De kan ju vara snodd också

Har sett flera annonser på tradera där de visar upp nåt sorts kvitto, men där köparen blir blåst iallafall.

11. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Med största sannolikhet så är det ytterligare en annons som vi lura av folk. 2200kr för en NY Galaxy S är verkligen ett pris som gör att man blir extremt misstänksam. Och till råga på allt så vill "säljaren" att man ska betala in till ett Bankkonto. Inget telefonnummer finns givetvis.. bara en kontakt som förmedlas via eniro

Den som fullföljer en sån affär och betalar in på säljarens konto är bra bortblåst. Den saken är säker.

Jag läste dessutom i annonsen att "Telefonen är helt NY svensk köpt ej operatörslåst i oöppnad kartong"

... och redan då blir man vaksam att det står så att kartongen är oöppnad men enligt kortet så har plomberingen brutitis...inte tusan är kartongen oöppnad när man ser telefonen klart och tydligt.

Man får räkna med att kommer finnas massor av såna "bluffannonser" innan jul !! Så är det varje år

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Min telefon hade bruten förpackning från återförsäljaren(siba).

Men den är köpt slutet av september och inte öppnad enligt honom och det är slutet av november. Det är bara bull.

13. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

På eshop247 har dom SGS för ca 3500:- om du kollar under outlet. Det är lurar som ej kan säljas som nya, typ ångrade köp, garanti lurar.

Köpte en därifrån och den var absolut nyskick, inte den minsta lilla repa. Tysk-lur dock men det spelar ju absolut ingen roll.

14. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

betala ingenting förens du har telefonen i handen och kan jämföra namnet på kvittot till säljarens namn. skriv gärna ett säljekontrakt också utifall telefonen blir spärrad efter köp.

vissa personer med bristande moral har satt i system att de snor en telefon, köper en ny av samma märke, säljer den stulna med det nya kvittot, säljer den nya utan kvitto och plockar ut en ny på försäkringen när de hävdar att den köpta telefonen är stulen (och säljer den också). för att få ut en ny på försäkringen spärras den telefon som DU har köpt via IMEI. I slutändan har de betalat nypris för en telefon men sålt tre

- kolla namn på kvitto och säljare
    - betala inget i förskott
    - jämför IMEI på kvitto och telefon

15. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 130
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Fynd kan man göra men då ska man göra dom på plats och kontant betalning. Annars kan man åka på en fetblåsning. Jag köpte min kontant för 3000 kr för nån månad sen och då var den nån dag gammal. Hade han begärt pröjs till konto så hade jag aldrig köpt den.

16. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Jag köpte min på eshop247:s outlet helt ny för 3488 :-

17. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mycket skumt eftersom, det har redan sagts, förpackningen på bilden redan är bruten trots att han skriver den är oöppnad. Dessutom så ska det vara ett skrämskydd på telefonen med ett tryck som visar att den har amoled skärm vilket det inte är enligt bilden. Med andra ord så har det skyddet tagits bort.

Nej köp den inte, om du inte åker dit har den fungerande i handen först.

18. emilanderas

emilanderas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har varit med och anmält ett gäng blocket-annonser när jag var ute o letade efter en HTC hero för nåt år sedan. Det här är med all säkerhet en typisk bluff-annons. Telefonen finns inte. Troligtvis har han även stulit bilden nånstans. Försök ska ni se. Mäjla o fråga om alternativt betalsätt, så kommer han komma på alla möjliga orsaker till varför han vill göra det såhär. Du kan få personnummer, banknummer o allt möjligt (vilket han stulit från skatteverket eller nåt). Han kommer dessutom påstå att han bor nånstans långt bort så du sannolikt inte kan erbjuda dig att komma o hämta den. Ringde på ett par sånna annonser (de la ut ett kontantkortsnummer såklart) o sa att jag bodde i närheten. Då kom det nån dålig nödlögn. Ringde på fler liknande annonser o alla drog EXAKT i detalj samma story, mycket trovärdig, men dock.

Anmäl alla dessa annonser.